A legújabb villany Ikarus bemutatkozásnak színhelyéül a Belgrádi Egyetem Gépészmérnöki Kara szolgált. Az eseményen részt vett többek között Magyar József, Magyarország belgrádi nagykövete, valamint Dejan Popović, a Szerb Köztársaság Energetikai Tanácsának elnöke. A magyar gyártót Fehér Roland, az Ikarus vezérigazgatója képviselte.
Elmondta, hogy a 80e modell méretének és hatótávjának köszönhetően nemzetközi szinten is pozitív fogadtatásban részesült, és reméli, hogy a belgrádi tesztelés is hasonlóan sikeres lesz. „Olyan minőségű terméket tudunk bemutatni, amire Magyarország büszke lehet. Az Ikarus elektromos buszai kulcsszerepet játszhatnak a régióban a fenntartható közlekedés kialakításában” –emelte ki a cég első embere. A belgrádi egyetem szakemberei a bemutakozást követően két napig fogják tesztelni az Ikarus újdonságát.
A rendezvény résztvevői egyetértettek abban, hogy az elektromos buszok sikeres bevezetéséhez elengedhetetlen a megfelelő infrastruktúra kiépítése is. „Az Ikarus, a maga több mint 130 éves tapasztalatával, készen áll arra, hogy hozzájáruljon a belgrádi közlekedés zöldítéséhez. A tesztelést követően remélhető, hogy az Ikarus elektromos buszai hamarosan a szerb főváros utcáin is megjelennek, hozzájárulva Belgrád zöld közlekedésének fejlesztéséhez” – olvasható az Ikarus Vezessnek eljuttatott közleményében.
Az Ikarus 80E tavaly mutatkozott be a Busworld Europe kiállításon. A modell 8,54 méter hosszú, 3,3 méter magas és 2,42 méter széles. A midibuszt kifejezetten a szűk városi utakra, illetőleg a kis kapacitást igénylő viszonylatok lebonyolítására tervezték. Ennek ellenére utastere meglehetősen tágasnak mondható, az autóbuszba lépve olyan érzése támad az utasnak, mintha egy normál méretű városi buszban lenne. Mindez a nagy, 2,1 méteres belső magasságnak és a jól átgondolt utastér-kialakításnak köszönhető.
A teljesen alacsonypadlós 80E-ben összesen 18 darab kárpitozott ülés áll rendelkezésre. Ezek közül hat szék közelíthető meg teljesen dobogó mentesen. Bár alapvetően mindkét oldalon dupla üléspárok vannak, a középső traktus kifejezetten tágasnak hat, köszönhetően a második ajtóval szemben kialakított, kerekesszékkel és babakocsival közlekedők részére kialakított szabad területnek. A modell fejlett kapaszkodórendszerrel büszkélkedhet, ami azért fontos, mert 37 állóhely van a fedélzetén.
Bemutatása óta az Ikarus 80E-t többek között a budai Várban, Székesfehérvárott, a Zalazone-on is tesztelték. A következő állomás vélhetően a szeptember 24-27. között megrendezendő InnoTrans kiállítás lesz.