A Toyota várhatóan 2028-ban hozza forgalomba első szilárdtest-akkumulátorral szerelt autóját, a BMW eredetileg a Neue Klasse 2025-ös premierjére időzítette volna, ám később módosítottak, és immár 2030-ra prognosztizálják a technológia bevezetését.

Beelőz Kína, jövőre jönnek a szilárdtestakkuval 1

A kínai SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) viszont nem teketóriázik, és nemzetközi presztízsmárkájával, a patinás nevű MG Motorral forradalmat robbant ki: a cég állítólag 12 hónapon belül elkezdi a nagy energiasűrűségű energiatároló rendszer forgalmazását.

Minderről a Csengtui Autószalonon beszélt hallgatóságának Ju Jingmin, a cég személyautó-részlegének ügyvezető igazgatója, írja a brit Autocar magazin.

Beelőz Kína, jövőre jönnek a szilárdtestakkuval 13

A SAIC elvileg a jövő év második negyedévében mutathatja be az MG első szilárdtest-akkumulátorát. A cégcsoport egy másik márkája, az IM Motor már bemutatta a maga szilárd elektrolitos akkuját: az L6 szedánban a 133 kWh kapacitású egység 1080 kilométeres hatótávolságot biztosít (legalábbis a kínai mérési szabvány szerint). A 800 V-os rendszer töltési sebessége szintén lenyűgöző, 12 perc alatt 400 kilométerre elegendő energiát tud felvenni az akku.

Beelőz Kína, jövőre jönnek a szilárdtestakkuval 14

Az MG4 akkumulátora

A várakozások szerint a szilárdtest-akkumulátor alkalmazásával akár 30 százalékkal csökkenthetők a gyártási költségek az LFP (lítium-vas-foszfát) akkukhoz képest.

A későbbiekben a SAIC további márkái is alkalmazhatják a technológiát.