Mindenkit belekényszerít az Európai Bizottság az elektromos modellek fejlesztésébe, nincs választás, ez sok esetben túlélés kérdése a márkák számára. Ez alól a nemes sportautó gyártók sem kivételek, így a Maseratinak is össze kellett raknia a maga elektromos modellkínálatát. A Gran Turismo és Grecale Folgore szinte egyszerre mutatkoztak be, utóbbi érkezett meg először a magyarországi piacra, és a legelső példányt próbálhattuk ki belőle.
550 lóerőt tud elektromos hajtással, 820 Nm nyomatékot, és ha bírsz a jobb lábaddal, akkor jó eséllyel elmegy 400 kilométert. Ezek csak adatok, a katalógusba valók, egy Maseratit viszont érzelemből választanak a tulajdonosok, amihez a történelemben mindegyik modellnék köze volt a belsőégésű V6-os vagy V8-as motoroknak. A Folgoréból hiányzik a Maserati szív, a lélek viszont ott van benne, körbejárja és beborít téged is, amikor benne ülsz, pláne, amikor kiválasztod a sajátodat.
Elvittük magunkkal a stábunkat, hogy az első percektől fogva ti is átélhessétek azt, amit mi az első elektromos Maserati tesztünk alatt. Hogyan mozog, milyen vezetni, milyen megvenni egy új Maseratit? Gyere velünk, és megmutatjuk!