A Dodge Hornet, akárcsak a vele műszakilag azonos Alfa Romeo Tonale, civil verziójában 290 lóerő körüli teljesítményű plug-in hibrid hajtásláncot alkalmaz. Ez egészen tisztességes menetdinamikát ad a családi crossovernek, amely akár kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára.

A Dodge viszont motorsport-sikerekre vágyna, ezért teljesen átdolgozták a Hornetet – pontosabban építettek egy vadonatúj versenyautót, amelyre ráerőszakolták a kis SUV orrát és (minimális sikerrel) farát.

Ezer lóerős kupét faragtak a családi SUV-ból 1

Az utascellát már nem sikerült, a hagyományos négyajtós felépítmény helyett egy kétajtós kupét kaptunk, ami érthető: egyrészt szemmel láthatóan jóval rövidebb a versenyautó tengelytávja, mint a családi crossoveré, másrészt így a púpos tetőről leváló levegő pont eltalálja a hatalmas hátsó szárnyat, hogy a méretes diffúzor szívó hatását kiegészítve az aszfaltra szorítsa a hátsó tengelyt.

Nem, mintha a Nitrocross szériában, ahol a Dodge Hornet R/T FC1-X versenyezni fog, a hátsó kerekek tapadása létfontosságú volna: a Travis Pastrana által megálmodott, 2020 óta létező széria valahol a ralikrossz, a drift és a gymkhana metszetében létező sportág, ahol az autók olykor 60 métereket is repülnek a levegőben. A Dodge a 2022-ban bevezetett elektromos géposztályban (Group E) fog indulni.

Ezer lóerős kupét faragtak a családi SUV-ból 9

Az olasz-amerikai versenyautó négy darab, egyenként 200 kW (272 LE) teljesítményű villanymotort kapott, az összteljesítmény logikusan 800 kW (1088 LE.) Négy hajtott kerekével 1,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 96 km/órára, miközben közel 2 g-vel préseli a pilótát az ülésbe.

A csővázas konstrukcióra szénszálas pilótafülkét szereltek, a fékeket az Alcon szállítja. A kormányszervo  értelemszerűen elektromos, a futómű elöl és hátul egyaránt kettős keresztlengőkaros. A kerékdőlés és az utánfutás mértéke állítható, akárcsak a kanyarstabilizátorok erőssége. A rugóút 305 mm.

A Dodge elektromos nitrocross programját az 1999-ben alapított Dreyer & Reinbold Racing csapat tartja kézben. Összesen négy autót neveznek, ezeket Lia Block (a néhai Ken Block váratlanul tehetséges, 17 éves lánya), a Group E kétszeres bajnoka, a svéd Robin Larsson, a norvég Andreas Bakkerud és a csapattal harmadik évadát kezdő, jamaikai Fraser McConnell vezeti majd.