Elnyűhetetlen igásló? Digitális architektúrával megépített okosjármű? A jövő furgonja valószínűleg akkor lesz sikeres, ha ezt a két szempontot ötvözi. A dél-koreai gyártó először mutatja be kontinensünkön azt a két koncepció modellt, amely feltehetően a jövő kínálatát testesti meg a dél-koreai gyártónál a kishaszonjárművek terén.

A „járművön túlmutató platformként”, vagyis Platform Beyond Vehicle elnevezést viselő koncepcióról korábban részletesen beszámoltunk. A PBV-széria három modellt takar (PV1,PV5 és PV7) és ebből várhatóan a PV5-ös már jövőre sorozatgyártásba kerül.  Az eddig fellehető képek tanúsága szerint ebből rögtön kétféle változat – személyszállító és áruszállító – lesz. A PV5-ös nemcsak áruszállítóként hanem iránytaxiként, VIP shuttle buszként, vagy akár akadálymentesített mikrobuszként is bevethető lesz.

A Kia egy folyamatosan bővülő területre, a könnyű teherbírású haszonjárművek szegmensébe kíván a PV5-össel belépni. Az újdonság várhatóan csak elektromos változatban lesz elérhető és össztömege nem haladja meg a 3,5 tonnát. Bár pontos méreteket egyelőre nem tettek közzé, könnyen elképzelhető, hogy az ID.Buzz lesz az ellenfele.

A koncepció modell néhány különleges jellemzővel is fel van vértezve. Ezek közül az egyik legfontosabb, hogy gyárilag beépített napelemekkel fog rendelkezni. Kormányoszlopát pedig egyszerűen előre lehet hajtani, hogy ne akadályozza a sofőrt a kiszálláskor. Csak úgy, mint a kamionoknál. A kormánykeréken pedig egy okostelefon is elhelyezhető lesz.

A Kia tehát nem csupán a meglévő igényeket kívánja kiszolgálni, hanem olyan megoldásokat vonultat fel, amelyek adott esetben akár trendteremtők is lehetnek könnyű teherbírású haszonjárművek szegmensében.

A nagyközönség a PV5-ös mellett a PV7-est is megcsodálhatja majd.