Azzal, hogy a 19. körben megelőzte, majd több mint 30 körön át tartotta maga mögött az élről rajtoló Charles Leclerc-t, klasszisgyőzelmet aratott a hatalmas balesettel záruló Forma-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon Oscar Piastri, a McLaren pilótája. Ferraris ellenfele így másodikként ért célba, míg a harmadik helyen a mercedeses George Russellt intette le a kockás zászló.
Az 51 körös verseny leintése után a Haas korábbi csapatfőnöke, az idén televíziós szakértőként visszatérő Günther Steiner készítette az interjúkat a dobogósokkal.
„Úgy éreztem a bokszkiállás után, hogy meg kell próbálnom, ha van egy kis extra tapadásom. Tudtam, ha nem sikerül előznöm az etap elején, már utána sem fog” – nyilatkozta a győzelmet eldöntő momentumról Piastri. „Eléggé mélyet fékeztem, majd a következő körökben az életemért küzdöttem. Miután DRS-távolságon kívülre került, utána egy kicsit hátradőlhettem, de ezen a pályán nincs pihenés.”
„Határozottan ez volt pályafutásom egyik legjobb versenye” – tette hozzá az ausztrál. „Figyelembe véve, honnan indultunk tavaly, amikor megérkeztem a csapathoz… Szó szerint az utolsók voltunk, most pedig vezetjük a bajnokságot. Minden elismerés a csapaté az elmúlt 18 hónapban végbement fordulatért és a fejlődését. Ez masszív csapatmunka, és izgatottan várom, mit tartogat a jövő.”
Egymás után négyszer rajtolhatott az élről az elmúlt években Baku utcáin Leclerc, azonban ezúttal is lemaradt a győzelemről – a monacói elárulta, amikor a helycsere történt, már tudta, hogy vert helyzetbe került. „Amikor felraktam a kemény gumikat, már akkor tudtam, hogy nem nyerhetünk” – magyarázta a Ferrari monacóija. „A közepes gumik jól működtek, azonban az első és a második szabadedzésen sem tudtunk megtankolt autóval menni, és olyan beállításokat választottunk, amiket a versenyen talán nehezebb volt kezelni.”
„Különösen a kemény gumikon küzdöttem, hogy megtartsam az autó hátulját. A végén már az is a fejemben volt, hogy egy-két kanyarban akár a falba is tehettem volna, nagyon közel voltam hozzá” – összegezte a futamát. „A McLaren és Oscar kivételesen jó munkát végzett. Jobban teljesítettek, mint mi. Óriási kár azért, ami Carlosszal történt az utolsó körökben, de reméljük, hogy mindenki jól van. Mindenesetre ez így nem egy nagyszerű nap a csapat számára.”
„Azt hiszem, a McLaren alacsonyabb leszorítóerővel ment, ezért az egyenesekben nagyon gyorsak voltak. Nem tudtam annyira közel kerülni, mint szerettem volna, de a versenyt azért veszítettük el, mert nem védekeztem olyan jól az egyenes végén, mint tudtam volna. Néha a saját hibáiból tanul az ember, én most ebből fogok.”
A harmadik hely sorsát Carlos Sainz és Sergio Pérez balesete döntötte el az 50. körben – így állhatott fel nevető harmadikként a dobogó legalsó fokára Russell. „Nagyon rosszul kezdtük a versenyt, viszont a kemény abroncsokon mi voltunk az egyik leggyorsabbak. Sikerült megelőznöm Maxot [Verstappent – a szerk.], majd ráadásként egy dobogó is összejött” – értékelte a versenyét a brit. „Meglepett, hogy a végén nem jött hamarabb a [sic! virtuális – a szerk.] biztonsági autó, mert ezek az autók bárhol lehettek volna a pályán. Örülök, hogy mindenki megúszta.”