A jelenlegi is zajló hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon a holland DAF is képviseltette magát. A vállalat évről-évre, folyamatosan dolgozik kínálatának megújításán, így kifejezetten új modell premierre nem számíthatunk. Ennek ellenére a kevésbé látható, technikai oldal komolyabb változtatásokon esett át.
A távolsági, regionális, kommunális, valamint építőipari feladatok teljesítésére alkalmas XD, XF, XG és XG+ modellcsalád hajtására az anyavállalat által fejlesztett Paccar 11 és Paccar 13-as dízelmotorok állnak rendelkezésre. A DAF szerint ezek az erőforrások új szelepvezérlést kaptak, de a turbó- és EGR-rendszereket is korszerűsítették. A hollandok szerint az új üzemanyag-befecskendezők kiváló hatékonyságot, megbízhatóságot és tartósságot tesznek lehetővé.
A népszerű, SR1344-es hátsótengelyben használt kúpkerék is megújult, ennek köszönhetően pedig nagyobb erőt és tartósságot biztosít. A sebességváltó új váltási stratégiája és a Paccar-motor optimalizálása 7%-kal alacsonyabb fordulatszámot eredményez utazósebességnél (1030 helyett 950), a konfigurációtól függően. Érdekesség, hogy a Paccar MX-motorok már teljes mértékben készen állnak a biodízellel (HVO) való üzemeltetésre, ami több mint 90 százalékkal csökkenti a CO2-kibocsátást (kitermeléstől a gépjárművekben történő felhasználásig). A B100 FAME biodízellel működő változatok a jövő év elején válnak elérhetővé.
Bár nem tartozik hozzá a hajtáslánchoz, de a DAF bejelentette, hogy a kedvezőbb üzemanyag-felhasználás érdekében mostantól a 4×2-es és 6×2-es kerékképletű változatoknál az alapfelszereltség része lesz a DAF Digital Vision külső kamerarendszer, valamint a prediktív sebességtartás, illetve az alacsony gördülési ellenállással rendelkező gumiabroncs. Számításaik szerint ez így együtt további hat százalékkal kisebb üzemanyag-felhasználást eredményezhet.
Elektromos modellek
A DAF a dízeles változatok mellett a legújabb fejlesztésű, akkumulátor-elektromos teherautóit is kiállította. Az XB, XD és XF Electric járművek moduláris akkumulátorcsomagokkal rendelkeznek és egyetlen töltéssel akár 500 kilométert is megtehetnek. Mindegyik elektromos DAF-tehergépkocsi nagy energiasűrűségű LFP (lítium-vasfoszfát) akkumulátort használ, amelyek előnyösek a termikus biztonság, az akkumulátor élettartama és a töltési ciklusok száma szempontjából.