Nem csitulnak a hajlékony szárnyakkal kapcsolatos viták a Forma-1-ben, ráadásul már nem csak az első légterelők vannak fókuszban. A múlt vasárnapi Azerbajdzsáni Nagydíj után több videó is megjelent Oscar Piastri autójáról, amelyen világosan látható volt, hogy a hátsó szárny felső lapjának szélei nagy sebességnél felemelkednek.
A hátrafelé néző kamera felvételei alapján az is kivehető, hogy ez a mozgás a DRS zárt állapotában is megnyit két vékony rést a szárny szélein, ami valószínűleg nagyban hozzájárulhatott ahhoz, hogy Charles Leclerc nyitott DRS-szel sem tudta levadászni Piastrit a futamon.
Is McLaren rear wing flexing more under load than it should? 🤔 grid comparison against the Ferrari to see how much each are moving under load and the return to position under braking pic.twitter.com/uguYmSVk8w
— Stefan⁴⁴ (@HPP7Strat2) September 15, 2024
Az FIA minden hétvége előtt gépátvételen ellenőrzi a csapatok alkatrészeit, a jelenleg használt teszteken a McLaren elemei egyszer sem akadtak fenn. A szövetség azonban a közösségi médiában egyre inkább terjedő, és a megoldás szabályosságát firtató felvételek alapján közleményt adott ki az ügyben.
Az FIA jelezte, hogy jogában áll a szezon bármely pontján módosításokat kérni a csapatoktól, és nem kizárt, hogy ez hamarosan megtörténik. „Az FIA jelenleg vizsgálja a Bakuból származó adatokat és további bizonyítékokat, és fontolgatja további intézkedések jövőbeli bevezetését. Ez a technikai ellenőrzésekre vonatkozó rutineljárás része. Az FIA fenntartja a jogot, hogy szükség esetén szezon közben módosítson a szabályokon” – áll a szövetség közleményében.
💡McLaren has a "Mini-DRS", which acts on top of the "Flexy wing"
— Formula Data Analysis (@FDataAnalysis) September 15, 2024
-Wing flex: McL > Ferrari >> RedBull
-McL has a never-seen-before lift of the upper plane leading edge: it's as if the DRS opens partially at high speed, providing a further advantage
The effect is measurable: McL… pic.twitter.com/cqgm8uviHQ
Elképzelhető, hogy az idei szezonban már nem lesz változtatás, de az elég valószínűnek tűnik, hogy amennyiben a McLaren esetleg valóban talált egy kiskaput, azt legkésőbb a következő szezonra bezárják.