Az idei nyáron sokat hallhattunk a repülőforgalom fennakadásairól, gyakoriak voltak a járattörlések és a késések. A cseh utazási technológiai cég, a Kiwi.com ennek kapcsán kérdezte a cseh, lengyel, román és magyar fiatalokat, hogy mi miatt aggódnak leginkább az utazások tervezése és az utazások során.

A magyar 18 és 37 év köztiek a régióban megkérdezett országok hasonló korosztályához képest messze jobban aggódnak amiatt, hogyan jutnak el a célállomásukra vagy haza, ha törlik a járatukat. Utánunk a cseh fiatalok körében a 2. legmagasabb az esetleges járattörlések miatt izgulók aránya. A román fiatalok állnak a leglazábban ehhez a kérdéshez.

A járattörlések után az elveszett poggyász kérdése foglalkoztatja leginkább honfitársainkat, mintegy 35% aggódik amiatt, hogy nem lesz mit felvennie vagy itthon később kapja csak meg a csomagját. Ugyan ez a második legtöbbet említett stresszfaktor nálunk, ha repülésről van szó, de messze kevésbé aggódnak emiatt a magyar fiatalok, mint a régió többi megkérdezett országában. A cseh fiatalok körében például 46% ez az arány.

Az átlagnál inkább foglalkoztatja azonban a felmérésbe bevont magyarokat (minden harmadikat) az, hogy úgy érzik, hogy nem rendelkeznek minden információval, dokumentummal, ami az utazáshoz szükséges. Ugyanez vonatkozik magára a repülőjegy-foglalási procedúrára is. A régiós átlagnál több magyar fiatal tanácstalan amiatt, hogy vajon hol érdemes keresnie, hol találhatja meg a legolcsóbb lehetőséget.

Az említett többi országhoz képest azonban a magyar fiatalok aggódnak a legkevésbé amiatt, hogy nem kapnak visszatérítést, ha törlik a járatukat. Persze így is a felmérésben részt vevő magyarok 28%-át foglalkoztatja ez a kérdés, de csak összehasonlításképp: a szlovák megkérdezettek körében 38% ez az arány.

Különösen bízunk magunkban a becsekkolás kapcsán, hiszen míg az online check-in lemaradásáról és emiatt a ráfizetéstől átlagosan minden ötödik megkérdezett tart, addig a magyar fiataloknak pusztán a 12%-a.

A Kiwi.com igyekszik a repülőjegy-foglalás során felmerülő problémák megoldására, például a továbbfejlesztett garanciális szolgáltatásával, mely amely járattörlés vagy nagyobb fennakadás esetén azonnal felhasználható kreditet biztosít más, hasonló járatra, és automatikusan becsekkolja az utast, hogy az ne maradjon le.