A Škodának évekkel ezelőtt hatalmas ötlete támadt: gyakornokai egyedi autót terveznek és építenek, amivel egyrészt bizonyítják rátermettségüket, másrészt jelentős és pozitív sajtómegjelenést biztosítanak a vállalatnak.
Ez az ötlet a márka indiai lerakatának is megtetszett, és idén már másodszor adták azt a feladatot gyakornokaiknak, hogy építsenek valamit, ami egyébként nincs.
Mivel Indiában közös cégben működik a Volkswagen és a Škoda (lásd keretes írásunkat), a gyakornokok egy Volkswagenből dolgoztak, pontosabban kettőből.
Ahol a Škoda Volkswagen, és még Audi is
Indiában a Škoda 2001-es bevezetésével vetette meg a lábát a VW-csoport. A Volkswagen és az Audi 2007-ben, a Lamborghini 2012-ben követte a cseh rokont, és miután a Porsche is bejött a képbe, a különálló képviseleteket Škoda Auto Volkswagen India néven vonták össze. Két üzemben évente 240 ezer autót gyártanak.
Az egyik a Taigun crossover, a másik a Virtus szedán – mindkettő ugyanarra a padlólemezre épül egyébként, mint a Volkswagen T-Cross.
A teljes tervezést, a piackutatást, a fejlesztést, a beszerzést, a tesztelést és a gyártás minden egyéb mozzanatát a diákok végezték. 3D nyomtatóval alkották meg az egyedi alkatrészeket.
A projekt minden bizonnyal nagyban hozzájárult szakmai fejlődésükhöz, mégis úgy érezzük, ki kellett volna kérni legalább egy formatervezésért felelős szakember véleményét.
A SUV mögé ragasztott lépcsős far ugyanis, amiről levágták a felső részt, hogy nyitott platót kapjanak, sem önmagában, sem az autó egészéhez viszonyítva nem esztétikus, igazi aránytalan szörnyszülött szegény, pedig az önhordó karosszériás pick-up jó ötlet, bizonyára Indiában is volna rá kereslet. De reméljük, nem ebben a formában.