A Škoda már bemutatta az új generációs Kodiaq szabadidőjárművet, ám közben arról is gondoskodott, hogy az elődmodellről se feledkezzünk meg: a brit UTAC Special Vehicles bevonásával elkészítették a középkategóriás SUV páncélozott kiadását.
Az autót a PAS300 szabvány szerint hoomologizálták, de alkotói szerint a PAS301 elvárásokat is teljesíti – ez utóbbi funkcionális elvárásokat támaszt az autóval szemben, és olyan, egyébként normális paramétereket néz, mint a terhelhetőség, a gyorsítóképesség, a végsebesség, a vezethetőség és a fékteljesítmény.
A tesztelés során több mint kétszázszor lőttek rá kézifegyverből, illetve karabélyból a prototípusokra, gránátokat és aknákat robbantottak fel alatta, mellette és fölötte.
A Kodiaq, akárcsak a 2018-ban bemutatott és tavaly megújult páncélozott Superb, minden irányból kielégítő védelmet nyújt az utasoknak.
A futóművet és a fékrendszert megerősítették. A kerekek speciális kialakítása nem engedi, hogy az abroncs defekt esetén leforduljon a felniről, így az autó szétlőtt kerékkel is irányítható marad.
Elöl és hátul kék villogókat kapott az autó, felszerelték szirénával, a kommunikációs feladatokat (GPS, mobiltelefon) egy 8 colos érintőképernyőről vezérelhető rendszer látja el.
A páncélozott Kodiak csak két üléssoros kivitelben elérhető, viszont kényelme és helykínálata nem csorbult. Az autó többféle hajtáslánccal rendelhető, és összkerékhajtással is kérhető.