A globális villanyautó-eladások a 2022-es több mint százszázalékos növekedés után 2023-ban csupán 33 százalékkal nőttek. Bár az elektromos autó átlagos részesedése az új járművek nyilvántartásba vételében továbbra is emelkedik – a 2022-es 14-ről 20 százalékra -, de néhány meghatározó piacon, köztük Dél-Koreában és Németországban ez a mutató visszaesett.
Az ágazatnak jelenleg számos kihívással kell megküzdenie, többek között a magas villamosenergia-árakkal, az inflációval és a támogatások csökkenésével, mivel az állami ösztönzőprogramok a járművekről a töltőberendezésekre helyezik át a finanszírozási hangsúlyt – derül ki a Roland Berger friss tanulmányából.
A töltőpontok számának növekedése 2023-ban erőteljes volt, 65 százalékkal nőtt, miközben a legtöbb régióban enyhe csökkenést tapasztaltak a jármű-töltőpont arányban. Erőteljesen növekedett a gyorstöltők aránya is, ennek köszönhetően a fogyasztók 81 százaléka szerint az EV-töltés könnyebbé vált az elmúlt hat hónapban.