A Közel-Keleten Patrol, Észak-Amerikában Armada néven kerül forgalomba a Nissan hetedik generációs, felső kategóriás terepjárója – ebben a mondatban az a legfontosabb információ, hogy Európa nem szerepel benne, ahogy eddig is kimaradt a nagy SUV terveiből.
Követve az örök vetélytárs, a Toyota Land Cruiser példáját, a Nissan Patrol is ragaszkodik a szögletes formavilághoz – ez rossz légellenállást, de jó áttekinthetőséget és kedvező helykihasználást jelent.
A korábbi V8-as motor helyébe egy 3,5 literes, turbós V6-os lép, amit 425 lóerőre és 700 Nm-re hangoltak; opcióként egy 316 lóerős, 386 Nm-es, 3,8 literes V6-os szívómotor is rendelkezésre áll. A sebességváltó mindenképpen kilencfokozatú automata.
A lengéscsillapító alaphelyzetben is adaptív, elektronikus vezérlésű, de rendelhető légrugózás is, szabályozható hasmagassággal.
A vezető összesen hat üzemmód közül választhat; a hétköznapokban, aszfalton a normál, öko és sport a célszerű, míg terepen a homokos, köves vagy saras talajra optimalizált beállítások állnak rendelkezésre.
Az utastérben a japán kumiko fafaragó hagyományokból merített mintázattal steppelt, felárért akár masszázsfunkciós ülések, alapfelszerelésként kínált panoráma napfénytető, valamint egy kettő 14,3 colos kijelzőből összeillesztett, hatalmas képernyőfal várja az utasokat.
Hátra is kérhetők monitorok, igaz, ezek „csak” 12,8 colosak, viszont a HDMI és USB bemenetek mellett támogatják a Miracast streaming funkciót.
Zenét 12 hangszórós Klipsch-rendszer biztosít, a megfelelő hőérzet érdekében infravörös hőmérők ellenőrzik az első és hátsó utasok testhőjét, és ez alapján vezérlik a befúvás irányát és erejét.
A speciális üléskialakítás jóvoltából a harmadik sorra akkor is be lehet szállni, ha a második soron gyerekülést rögzítünk; a leghátsó ülések motorosan, az érintőképernyőről vezérelve dönthetők és állíthatók vissza.
A csomagtartó 30 százalékkal tágasabb, mint volt, a zajszigetelés is jobb színvonalú.
Újdonság a NissanConnect 2.0 infotainment rendszer, integrált Google-funkcionalitással, valamint a ProPilot 2.1 vezetőtámogató rendszer.
A Patrol november elejétől elérhető a Közel-Keleten; a vele azonos Armadára az év végéig kell várni Észak-Amerikában.