Nem sokkal azután, hogy bejelentette: Európa több országában, így Magyarországon is elérhetővé teszi BlueCruise önvezető technológiáját, a Ford fontos frissítéseket adott ki a rendszerhez.

A BlueCruise 1.4 verzió a gyártó szerint ötször ritkábban adja vissza az irányítást a sofőrnek, mint az 1.2-es verzió, és nyolcszor hosszabban képes önállóan haladni, mint az eredeti, 1.0-ás kiadás.

Továbbfejlesztette önvezető rendszerét a Ford 1

Három fő területen értek el érdemi fejlődést a Ford mérnökei. Az egyik az ívmenet: a rendszer irányváltoztatáskor automatikusan és finoman módosítja a jármű sebességét, így a korábbinál szűkebb sugarú kanyarban is képes fenntartani az autonóm vezetést. A másik fejlesztés egy vadonatúj mozgásvezérlő rendszer, ami finomabban avatkozik be a kormányzásba, így az autót a sáv középvonalában tartó funkció kisebb kilengésekkel, egyenletesebben tartja irányban a járművet, ami kellemesebb, pihentetőbb utazási élményt jelent.

Végül az időjárási szélsőségeket is jobban tűri a rendszer. Míg korábban az erős eső vagy a vakító napsütés megzavarta az optikai szenzorokat, a fejlesztés állítólag megoldást talált erre a problémára. A korábbi verziók bevált funkcióit megőrizték; ilyen az automatikus sávváltás, amelynek kezdeményezéséhez elég megbökni az irányjelző kart, vagy a sávon belüli elhúzódás, ha a szomszédos sávban széles jármű (pl. nyerges vontató) közlekedik.

Blue-Cruise-Ford-F-150-GIF-01

A BlueCruise 1.4 elsőként a 2025-ös modellévi Ford F-150 és Lincoln Navigator modelleken lesz elérhető. Később bővül a gyárilag aktivált típusok köre, illetve vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA) formájában is elérhető lesz az új verzió.

Az 1.4-es rendszerverzió európai bevezetéséről egyelőre nincs szó, ám az OTA telepítés lehetősége azt jelenti, hogy ennek vélhetően csak engedélyeztetési akadályai lehetnek (ha vannak egyáltalán), de műszaki szempontból nem jelentene problémát az új tudás aktiválása.