Több területen is áttörést hozhat a villanyautók világában a Panasonic által fejlesztett 4680-as új akkumulátorcella, ami a japán cég közlése szerint készen áll a tömeggyártásra. 

A villanyautókkal kapcsolatban megfogalmazott kritikák között még mindig előkelő helyen szerepel a túl hosszú töltési idő, és a hosszú utak esetén alacsony hatótáv. Bár rengeteget javult a helyzet, a Panasonic szerint a hatótáv terén ezek az új cellák hozzák majd el a valódi áttörést, mert kapacitásuk ötszöröse az eddigieknek. 

A 4680-as akkumulátorcella neve a fizikai dimenzióira utal: 46 mm átmérő, 80 mm hossz, mely több szempontból is fontos előrelépés lehet az elektromos autózásban. Ezzel a technológiával kevesebb cella kell ugyanolyan kapacitás eléréséhez, könnyebbek, kisebbek lehetnek a nagyobb energiasűrűségű akkumulátor csomagok mint eddig. 

Kis hengerek hozhatják el a villanyautók aranykorát 1

Az új cellaméret komoly kihívást jelentett a gyártónak, a nehézségek leküzédést segítette a hengeres akkumulátorok területén szerzett 30 éves tapasztalat.  Így talán érthető, hogy először helyben, a cég Nyugat-Japánban lévő Wakayama településen található üzemben fognak összeállítani az új energiahordozót. – részletezi az Interesting Engineering.

Ígéretük szerint az új cella egyszerűsíti az akkumulátorok összeszerelési folyamatát, csökkentve az elektromos autók költségeit. Ugyanakkor fejlettebb gyártási technológiát is igényel a 4680-as telep a gyártó szerint.

A Panasonic konkurenciája, az LG Energy Solution is készül a saját 4680-as cellájával. Az ő gyáruk elvileg már tavaly év végén elkészült, de a sorozatgyártás csak az idei év végére ígérik.