Idén 110 éves a Maserati, és ennek a jubileumnak az apropóján Alberto és Ettore Maserati különleges autót rendelt az egykori családi márkától. Ők annak az Ettore Maseratinak az unokái, aki annak idején négy fivérével együtt megalapította a nevüket viselő autógyártó vállalkozást.
A közelmúltban felröppent (majd gyorsan cáfolt) hírek kétségeket ébresztettek a márka jövőjével kapcsolatban. Talán ezért gondolta úgy a két unoka, hogy szeretnének valami kézzel foghatót, amiről gyermekeiknek később eszükbe juthat a dédpapa, akivel soha nem találkoztak, hiszen 1990-ben, a testvérek közül utolsóként elhunyt.
A Maserati MC20 Maserati per Maserati Blu Infinito fényezésű karosszériáján dupla versenysáv fut végig Bianco Pastello árnyalatban. Ugyanebben a krémszínben készültek a karosszériát díszítő logók, míg a feliratok a szénszálas optikai csomagra és a keréktárcsákra rímelve feketék. A féknyergek pirosak, nyilván.
Az utastérben jóformán mindent Alcantara borít, a maradék felületek szénszálas burkolatot kaptak. A kormánykerék fekete, más elemek fekete-kék színpárban tündökölnek.
Az átadáson részt vett a három dédunoka, valamint az öreg Ettore menye, akit név szerint nem említ a gyári közlemény. Az ünnepségen az az Ermanno Cozza is jelen volt, aki 18 éves korában gyakornokként kezdett a Maseratinál dolgozni, és 60 évvel később innen ment nyugdíjba. Fontos mindez? A Maserati-családnak mindenképpen.
A családi ereklyének gyártott MC20 ráadásul Cielo, azaz roadster kivitelű: elektromosan sötétíthető üvegteteje gombnyomásra eltűnik a V6-os turbómotor burkolata alatt számára kialakított résben.
Ez a blokk alapesetben 630 lóerős, ám itt 641 lóerőre hangolták, így még az eddig legerősebbként ismert GT2 Stradalénál is erősebb egy lóerővel. Ezzel a geggel szép ajándékot adtak az unokáknak, viszont hátba szúrtak jó néhány fizető ügyfelet…