A szabványos 709 helyett 794 kilométert, azaz a várhatónál 12 százalékkal nagyobb távolságot tett meg egy Volkswagen ID.7 Pro S egy közúti kísérlet során.

Nem állt meg az autó, amikor kellett volna 1

Valójában ennél is nagyobb volt a különbség, mert a kísérletben részt vevő autót több extra csomaggal is felszerelték; az ezekből adódó extra tömeget (illetve a beépített hőszivattyúval járó energiamegtakarítást) figyelembe véve a tényleges WLTP-norma szerinti hatótávolság 700 km lett volna, ami 13,4%-os hatótávnövelést jelent.

A Zürichtól (Svájc) délre fekvő Zug környékén, 81 kilométeres körön zajlott a kísérlet, amely során gyorsforgalmi úton, autópályán és hegyvidéki országutakon körözött az autó, hétköznap kora délután, normál forgalomban.

Nem állt meg az autó, amikor kellett volna 13

A távot 15 óra és 42 perc alatt tették meg, ami 50,6 km/óra átlagsebességet jelent. Ebben az is benne volt azonban, hogy összesen nyolc sofőr vezette az autót, köztük a közismert spórsofőr Felix Egolf.

A kísérlet végén 2 kilométerre elegendő fennmaradó energiát jelzett ki a központi infotainment-képernyő. Az átlagos energiafelhasználás 10,3 kWh/100 km volt, ami negyedével kevesebb, mint a norma szerinti 13,6 kWh/100 km átlag.

Nem állt meg az autó, amikor kellett volna 14

A kísérletben részt vevő ID.7 Pro S a modellcsalád takarékosságra hangolt tagja; az ID.7 Pro nettó 77 kWh-s akkuja helyett nettó 86 kWh-s energiatárolót kap, csúcsteljesítménye 210 kW.