Az erről szóló közleményben az Európai Bizottság azt írta: folytatják a tárgyalásokat Kínával egy alternatív, a WTO szabályozásaival teljes mértékben összhangban lévő megoldás kidolgozására.

Az Európai Bizottság júliusban jelentette be, hogy ideiglenes kiegészítő vámot vet ki a Kínából érkező elektromos járművekre (EV), mert vizsgálataik szerint a kínai EV-k tisztességtelen kínai kormányzati támogatásban részesülnek, mely gazdasági kárral fenyegeti az uniós gyártókat.

A javaslat ellen öt tagállam, köztük Németország és Magyarország szavazott, 12 ország pedig – beleértve Spanyolországot és Svédországot – tartózkodott.

Az elmúlt hónapok tárgyalásainak egyébként volt minimális eredménye. Ennek köszönhető, hogy az eredetileg javasolt vámtételek csökkentek. Így most a következő számok irányadók (zárójelben az eredeti javaslat):

  • Tesla: 7,8% (9%)
  • BYD: 17% (17%)
  • Geely: 18,8% (19,3%)
  • SAIC: 35,3% (36,6%)
  • A vizsgálat során együttműködő cégek: 20,7% (21,3%)
  • A vizsgálat során nem együttműködő cégek: 35,3% (36,6%)

Ezek a tételek hozzájönnek a már meglévő 10 százalékos vámhoz, így akár 45 százalékkal is sújthatnak egyes gyártókat.