„Érzékeny szempont a hatótáv az elektromos autóknál, a légellenállás viszi el nagyjából az akkuban tárolt energia felét. A tetőn való szállítás komolyan csökkenti a hatótávot, ezért logikus, hogy hátulra kerüljenek a kerékpárok. A villanyautóknak nincs kipufogója, ami teret nyit a mi megoldásunkhoz” – állítja a brit startupcég, az Auxtail alapítója, Craig Broadbent.

Az egykori Nissan-tervezőmérnök által alapított vállalat nyolc évet dolgozott a konkrétan elektromos autókhoz szánt hátsó kerékpárszállítón, mely immár teljes körű megoldást ígér.

Az állvány a vonohorog-rögzítési pontokra szerelhető fel, használaton kívül – a cég által szabadalmaztatott módszerrel – összecsukható, azaz nem kell újra és újra fel- és leszerelni. Egy kar meghúzása után kihajtva rögtön helyére kattan az állvány, melyre két darab, akár 25 kg-os kerékpár rögzíthető – a fejlesztésnél szempont volt, hogy akkumulátorral szerelt, elektromos biciklik is szállíthatók legyenek.

Kattints a képre, galéria nyílik!

Így jut messzebbre a villanyautó nyolc kerékkel 2

A kerékpárokat a kerekeknél lehet rögzíteni, a vázakhoz nem ér semmi, ahogy azok sem érnek egymáshoz – ez különösen fontos szempont a bizonyos irányokból erőhatásra torzuló szénszálas vázaknál.

Hagyományos, legfeljebb 15 kg tömegű mechanikus kerékpárokból – egy toldó alkatrésszel – akár négy darab is kerülhet az Auxtail fejlesztésére. A kerékpárszállítóra LED-es fények és rendszámtartó is kerül.

a videó a hirdetés után indul

Az Auxtail egyelőre közösségi finanszírozásban gyűjti a pénzt a szériagyártás elindításához, árak egyelőre nem ismertek.