Ordít erről a Mercedesről, hogy nem egy hétköznapi példány, ugyanis a 2011-es évjáratú GLK 350-et – a sajátjain kívül – másik hat márkatársa alkatrészeiből szerelték össze. A Frankensteinre keresztelt, egyedi SUV-ra a Jalopnik figyelt fel.
A GLK-osztály 2008 és 2015 között összesen hét évet élt meg a Mercedes-Benz kínálatában. A kompakt crossoverrel a németek azok számára akartak aranyközéputat biztosítani, akik belépő szintű, visszafogott modellre vágynak, ami méreteiben túlszárnyalja a C-osztályt, de közben nem is egy kombi, és nem is emelkedik akkora magasságokba, mint amiket az ML-osztály képvisel.
A képre kattintva galéria nyílik:
A 13 éves Mercedes átalakításának egyik egyértelmű célja a nagyobb teljesítmény volt. Tudniillik, a GLK-szériából nem készült AMG-verzió, ezért dönthetett úgy az amerikai tulajdonos, hogy inkább a saját kezébe veszi az irányítást. Ahogyan a közmondás is tartja: „Ha a hegy nem jön Mohamedhez, Mohamed megy a hegyhez.” Gyaníthatóan hasonló megfontolás áll amögött, hogy a GLK 350 gyári, 3,5 literes V6-os motorját egy 5,5 literes V8-as blokkra cseréltek, ami egy 2010-es E500-ból származik. Az automata sebességváltót is száműzték, így annak a helyére egy hatfokozatú manuális váltó került, amit egy 2008-as C300-ból emeltek ki.
Ezzel a szívátültetéssel a Mercedes teljesítménye 231-ről 388 lóerőre, míg a forgatónyomatéka 370-ről 530 Nm-re nőtt.
Mindemellett átemelték az E-osztály motorvezérlését, míg az első tengely Brembo fékeket kapott, amiket egy W221-es generációjú S-osztályból szereltek ki. A fűthető első ülések a W212-es generációjú E-osztályból, a 17 colos felnik egy CLA-ról, a műszercsoport pedig egy újabb, 2013-as GLK-ból származnak.
Nehéz megítélni, hogy jót tett-e a Mercedesnek, hogy öszvérré alakult át, vagy épp ellenkezőleg – a döntést az olvasóinkra bízzuk a cikk végén található szavazással –, amit viszont fel lehet róni a munkálatoknak, hogy nem sikerültek hibamentesen. A műszerfalon baljós figyelmeztető lámpa világít, továbbá a műszerfalon lyuk tátong, miközben olajfoltok és horpadások „díszítik” még az autót.
Az alig 165 ezer kilométert futott Mercedes GLK-nak a Cars & Bids oldalán keresnek új gazdát. Jelen sorok írásakor 7000 dollár, azaz a mostani árfolyamon nagyjából 2,5 millió forint a legmagasabb ajánlat érte, amikor még öt nap van hátra a licitből.