Végleg bezárt a Google információi szerint a hidrogénhajtású teherautók fejlesztésével foglalkozó Tevva. A brit cég hosszú haláltusán van túl. Első ízben év elején támadtak fizetési nehézségeik, ami miatt megpróbáltak befektetőt találni. Úgy tűnt, hogy sikerül megoldást találni a helyzet a kanadai ElectraMeccanica személyében. A tárgyalások azonban megakadtak. Később pedig a kaliforniai székhelyű XoS Trucks jött a képbe.
Holott a cég tavaly még kiváló kilátásokkal rendelkezett. Tavaly a kéttengelyes, merev alvázas modelljükkel minden szükséges típusbizonyítványt megszerzett annak érdekében, hogy ne csak Nagy-Britanniában, hanem az Európai Unióban, illetve a nem EU-tagoknak számító európai országokban is lehessen forgalmazni.
Az általuk kínál típus 7,5 tonnás össztömegű, közel háromtonnás terhelhetőséggel rendelkező teherautó 105 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal készült és egy feltöltéssel maximum 227 kilométert tudott megtenni igaz. 2023 második felében pedig bemutattak egy hidrogéncellás hatótávnövelővel felszerelt változatot, amellyel akár 570 kilométert is lehet menni egy feltöltéssel. A vállalat tehát szépen haladt a fejlesztések útján és közel jártak ahhoz, hogy jelentős szerelővé váljanak az alternatív hajtású teherautók piacán.
Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a cég számos teljesítetlen megrendelést hagyott maga után. Ezek közé tartozik a brit posta, vagyis a Royal Mail, amely minden bizonnyal hiába vár a hidrogéncellás hatótáv növelővel ellátott elektromos teherautókra. Egyes számítások szerint a Tevvának összesen ezer darab teherautóra volt megrendelése, amelyeket várhatóan senki sem fog tudni legyártani.
Hasonló sorsra jutott a közepes teherbírású elektromos teherautókat gyártó Volta Trucks. A cég azonban sikeresen talált befektetőket így nemrég újraindulhatott a szériagyártás.