A Vezessen is megírtuk néhány hete, hogy a BMW az Egyesült Államokban százezres nagyságrendű visszahívásra kényszerül részben a – sajtóértesülés szerint a beszállító Continental magyarországi üzemében készült – hibás fékrendszer, valamint az ettől független, más autókat érintő vízpumpa-hibák miatt.
Az utóbbi, 2012 és 2018 között gyártott BMW X-modelleket, 3-as, 4-es, 5-ös és 7-eseket, Z-modelleket illető, több mint 720 ezer darabos visszahívásban a német gyártó természetesen ingyen végzi a javítást, ahogy az alkatrészért sem számít fel pénzt, de van, akinek ez nem elég.
A pereskedés paradicsomaként ismert USA-ban természetesen akadt olyan, aki az elvi kifogását bíróság előtt szeretné érvényesíteni: a New Jersey-i tulajdonos X5-ösének a BMW-s márkaszervizbe való eljuttatását ugyanis saját zsebből kellene fizetnie, ami 4,75 dolláros átlagáron a 6,1 mérföldes (9,8 km) távon 28,97 dollárra jönne ki (10 600 Ft), ezt pedig behajtaná a bajor márkán. A vontatási/szállítási díjon felül a hölgy a várakozási idejéért, a visszahívásból eredő egyéb közvetlen és közvetett költségeiért is pénzügyi ellentételezést vár.
Önmagában egy ügyfél igazságkeresése inkább csak kellemetlenség a BMW számára, ám a vérszagra gyűlő jogászok országában igen könnyen elindulhat a lavina, több száz, több ezer vagy akár több tízezer pertársat tömörítő csoportos kereset sikerénél a kártérítések és jogi költségek elképesztő összegre rúghatnak végül. Kíváncsian várhatjuk a folytatást.