Hazai terepen, az idei Párizsi Autószalonon rántotta le a leplet a 2020-ban bemutatott, harmadik generációs C4, valamint sokoldalúságával a tömegből eddig is kitűnő, 2022-ben megjelent hosszított változata, a C4 X faceliftjéről a Citroën. A francia márka a letisztultság és a stílusosság jegyében elöl teljesen átszabta a két kompakt szedánját.
A frissítéssel mindkét modell elköszönt a Chevron stílusú, azaz a jellegzetesen francia, halszálka mintás hűtőrácstól, a helyére a Citroën új, ovális emblémája került. Emellett a „húzott szemű” fényszórók karcsúbb, dobozosabb kialakítást kaptak, ahogyan az első lökhárítón is sokat csiszoltak: kevesebb lett a műanyag, viszont kapott egy alumíniumhatású kopólemezt.
A képre kattintva galéria nyílik:
Ezzel szemben hátul már lényegesen kevesebb változás vehető észre. Ott is inkább a „kevesebb néha több” elvét követték, ami leginkább a lámpáknál mutatkozott meg, amikor már nem követik le az integrált spoiler vonalát. A C4 X esetében még ennyit sem variáltak a hosszabb, egyben aerodinamikusabb farrésszel, ami köszönhető annak is, hogy két évvel később debütált, mint a C4.
Nem kell eget rengető változásokra számítani a beltérben sem, viszont a vastagabb habszivacs párnázással ellátott Advanced Comfort ülések nagyobb kényelmet biztosítanak majd. A műszerfal pedig egy 7”-os kijelzőjű digitális műszercsoporttal bővült, ami a 10”-os infotainment-érintőképernyőhöz fog csatlakozni – olvasható a Citroën sajtóközleményében.
Igaz, bizonyos piacokon csak belső égésű motorokkal lesz elérhető, alapvetően hibrid és elektromos hajtással fogják forgalmazni a megújult Citroën modelleket. Az előbbi alapját az 1,2 literes, turbófeltöltős benzinmotor adja, amiből a C4-hez 100 és 136, míg a C4 X-hez csak 136 lóerős választható – ezt az elektromos rásegítés további 29 lóerővel toldja meg. A rendszert a belső égésű motor gyors és érzékeny indítását lehetővé tevő 48 V-os indítómotor-generátor, az ë-DSC6 villamosított, dupla kuplungos, hatfokozatú sebességváltó, valamint a vezetőoldali ülés alatt elhelyezkedő, 48 V-os, illetve 432 Wh-s lítiumion-akkumulátor egészíti ki.
Az elektromos változatokból is kétfélét dobnak piacra: az egyik 136, a másik pedig 156 lóerős. Az előbbi 50 kWh-s akkumulátora a C4-nél 355, a C4 X esetében 360 kilométeres hatótávot biztosít, míg a nagyobb teljesítményű változat a nagyobb, 54 kWh-s akkumulátorral 415, illetve 425 kilométert képes megtenni egy töltéssel.
A C4 és a C4 X ráncfelvarrott változata 2025 elején érkezik az európai kereskedésekbe, emiatt arra még várni kell, hogy megtudjuk, mennyit fognak elkérni értük.