Az ötlet, sőt, a konkrét forma több mint 70 éves, a megvalósítás viszont 100 százalékosan mai ennél az aprócska villanyautónál.

1953-ban mutatták be a homlokfalon nyíló ajtóval szerelt mikroautót, az Iso Isettát, melyet a többség inkább BMW Isettaként ismer, hiszen ’55-től a bajor gyártó a saját neve alatt forgalmazta a modellt.

Bár az országúti, de még a városi közlekedés is az Isettáétól eltérő irányba fejlődött néhány évtizedig, a 21. század második-harmadik évtizedére újra lehet létjogosultsága az aprócska típus elektromos hajtással szerelt változatának.

Több feltámasztási kísérletről is hallottunk az idők során, de a legkomolyabbnak a svájci Microlino látszik, mely a legutóbbi, 2022-es hírek után újra hallatott magáról, gyakorlatilag a piaci bevezetést jelentették be.

A Párizsi Autószalonon már a megvásárlásra kínált változatokat mutatták meg, a 2,5 méter hosszú, 147 cm széles, kétszemélyes mikroautó (hivatalosan robogó), amely akár 90 km/órával tud menni, és a választott akkumulátorától függően 95-230 kilométeres hatótávolsággal bír. A 10,5 kWh-s akkumulátorával táplált 12,5 kW-os (17 LE) villanymotorjával 90 km/órás csúcssebességre képes, óvatosabb taposással maximálisan 177 km-es hatótávolság sajtolható ki a Spiagginából.

Kattints a képre, galéria nyílik!

10 milliót kérnek a „guruló napozósátorért” 2

A 230 literes raktérrel rendelkező mikrojárművet elsősorban nyári, vakációs gépnek igyekeznek eladni, ehhez illően a motorcsónakok, jachtok fedélzeti borítását idéző keményfa padlót, valamint a napernyőkre hajazó, csíkos, elhúzható vászontetőt kapott.

A Microlino Spiaggina First Edition árával is tényleg inkább a tehetősebb, nyaralásra bőven ráérő réteget szólítják meg, a dögös, de nem túl praktikus apróság 24 990 eurós (10 millió Ft) áron indul. Az első példányokat még a szezon előtt, 2025 tavaszán kapják meg új gazdáik.