A General Motors csapata Németországban, a papenburgi oválpályán állította fel új sebességrekordját. Ez a pálya ideális helyszín a világ leggyorsabb autóinak tesztelésére, hiszen 7,8 mérföld hosszú, döntött kanyarjai pedig lehetővé teszik, hogy ne nagyon kellejen elvenni a gázt.
A pálya méltó kihívást jelentett új, 1064 lóerős Chevrolet Corvette ZR1-nek, hiszen az autó erősebb, mint a Bugatti Veyron alapváltozata és számos mai hipersportautóval is felveszi a versenyt, töredéknyi összegért.
De milyen gyorsan is hasított az új ZR1?
A válasz: 376 km/órával
Előzetesen állítólag 340-350 km/órás végsebességet saccoltak a mérnökök.
Két ZR1-est vittek a papenburgi tesztpályára, és a maximális sebesség eléréséhez a kisebb hátsó szárnyat és rövidebb első légterelőket választották, hogy csökkentsék a légellenállást. Az izomautók a gyári felfüggesztést használták a teszt során, gyári alumínium keréktárcsákkal és Michelin Pilot Sport 4S abroncsokkal.
Az pedig csak hab volt a tortán, hogy nem profi pilóta, hanem maga a GM elnöke, Mark Reuss vezette az autókat. A cikk végén lévő videón jól látható, hogy Reuss a ZR1 volánja mögött érte el a végsebességet. A teszt során mindkét irányban hajtottak, hogy kiegyenlítsék a szél vagy a magasságváltozás okozta különbségeket, így lehet hivatalos a mérés.
Reuss később elmondta, hogy soha nem ment még ilyen gyorsan, de egy nap gyakorlás után már sikerült elérnie a 370 km/órás sebességet, másnap pedig már megütötte a jackpotot, a 376-os csúcsot.
A videóban feltűnik a NASCAR legenda, Jeff Gordon is, aki szintén részt vett az eseményen. Gordon azért kísérte el a csapatot, mert a Papenburg után a Nürburgring Nordschleifére mentek további tesztelések céljából.
A mérnökök olyan megoldáshoz folyamodtak az új autó fejlesztése közben, amihez egyetlen elődjük sem: turbófeltöltőt szereltek a Corvette V8-as motorjára. Ehhez az alapokat minden idők legerősebb V8-as szívómotorja, a Corvette Z06 száraz karteres kenésű, 670 lóerős, 623 Nm forgatónyomatékú, LT6 kódjelű motorja adta.
Az LT7-es erőforrás létrehozásához egyedi beömlőket és nagyobb égésteret kapott a motor, a szelepvezérlést, illetve -emelést átdolgozták, vadonatúj szívórendszert terveztek, a turbófeltöltőket a leömlőbe integrálták, a motor speciális, vezetési stílushoz alkalmazkodó, turbólyukat csökkentő hangolást kapott.
Az eredmény: 1079 lóerő 7000/perc fordulatszámon, és 1123 Nm maximális forgatónyomaték 6000/percnél. Nemcsak gyári Corvette nem volt még ilyen erős, de az amerikai autóipar történetében sem találunk ennél nagyobb teljesítményű V8-ast (mármint a klasszikus autógyártók portfóliójában). És most már gyorsabbat sem…
A pontos árát még nem árulta el a gyártó, da egyes források szerint 150 ezer dollár környékén lesz (50-60 millió forint), ami töredéke egy hasonló teljesítményű, milliárd forintos szupersportautónak.