Az autóipar elit gyártói már itthon is megvetették lábukat és olyan modelleket kínálnak, amelyek nemcsak gyönyörűek, de teljesítményükkel is lenyűgöznek. Gondoljunk csak a Ferrarira, a Lamborghinire vagy éppen az Aston Martinra, akinek már van hivatalos márkakereskedése Magyarországon. De ott vannak a német prémiumgyártók, amelyek szintén kínálnak néhány bitang erős finomságot.
Lássuk melyik az a tíz autó, amellyel a legnagobb végsebességet tudnánk elérni – mondjuk a német autópályán -, és itthon is megvásárolhatók.
10.- Audi RS6 Avant: 305 km/óra
Nemrég próbáltuk ki a 2019-ben bemutatott negyedik generációs RS 6 legfrissebb változata, a 660 darabban limitált Avant GT 630 lóerős változatát. A végsebessége ugyanannyi mint az alapmodellé, de ez a kombi erősebb és sokkal feltűnőbb. Az ára 212 585 euró, vagyis 84 millió forint. A sima RS 6 Avant 48,8 millió forintnál kezdődik.
Teljes tesztünket itt olvashatod:
9.- BMW M5 (Driver’s Package): 305 km/óra
Első ízben kapott hibrid hajtásláncot a BMW M5, az új generációból már kombi változat is elérhető. Az alapot az elődből ismert 4.4 V8-as turbómotor adja 585 lóerős csúcsteljesítménnyel és 750 Nm maximális forgatónyomatékkal. A hibrid komponens egy darab 145 kW-os (197 LE) villanymotort vonultat fel. Ennek névleges forgatónyomatéka 280 Nm, ám egy elő-áttétel révén a sebességváltóba már 450 Nm-rel hajt bele a motor. Így az M5 kombinált csúcsteljesítmény 727 lóerő. Az alapmodell 50 millió forintról indul.
8.- Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: 317 km/óra
612 lóerő áll a pilóta rendelkezésére, a maximális forgatónyomaték 850 Nm. Álló helyzetből100 km/órára 3,2 mp alatt gyorsul, a 0-200 km/órához 10,9 másodpercre van szükség. A 420 mm-es első féktárcsák a legnagyobbak, amit az AMG ma bármire szériában felszerel. A 21 colos, kovácsolt keréktárcsákra Michelin Pilot Sport 5 abroncsokat szerelnek, de felár nélkül kérhető Michelin Pilot Sport Cup 2R abroncs is. Ennek az autónak az ára 93,9 millió forint.
7.- Maserati GT2 Stradale: 324 km/óra
A 3.0 V6-os motor 640 lóerőt ad le, a maximális forgatónyomaték 720 Nm. A nyolcfokozatú, duplakuplungos sebességváltóval szerelt hajtáslánc 2,8 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/órára a szárazon 1365 kilogrammot nyomó kupét. A GT2 Stradale leglátványosabb egyedi jellemzője az aerodinamikai csomag. A három fokozatban állítható, szénszálas hátsó szárny és a többi áramlástani elem – így az elülső gépházfedélen kialakított, hűtési feladatot is ellát légcsatornák – 280 km/óra sebességnél kerek fél tonnával préselik az aszfaltra az autót. Az ára 92 millió forintról indul.
6.- Ford Mustang GTD: 325 km/óra
A 2013-ban bemutatott GTD csúcsteljesítménye 826 lóerő, a forgatónyomaték csúcsértéke kerek 900 Nm. Az 5,2 literes, kompresszoros V8-as a rendszámozható Mustangok történetében először száraz karteres kenést kapott. A 7500/perc fordulatszámra képes motor égéstermékei választhatóan nemesacél vagy titán kipufogórendszeren keresztül távoznak. Az induló ára 160 millió forint.
5.- Porsche 911 Turbo S: 330 km/óra
650 lóerő és 800 Nm nyomaték, kevesebb mint 9 másodperc kétszázig. Ahogyan eddig is, a Turbo S most is kizárólag összkerékhajtással érhető el, a Porsche Traction Management (PTM) összkerékhajtás akár 500 Nm-t is képes az első kerekekhez juttatni. A 3,8 literes blokk alapját a 911 Carrera motorgenerációja szolgáltatja, de azt jelentősen átdolgozták. Ára 128 millió forintól startol.
4.- Ferrari SF90 Stradale: 340 km/h
2019-ben mutatkozott be a Ferrari kínálatában az SF90 Stradale, ami azért volt fontos mert az első modell az olasz istállóban, amely plug-in hibrid hajtással került piacra. A 780 lóerős, 3990 cm3-es V8-as motor mellett három elektromotor mozgatja az 1,6 tonnás karosszériát, a rendszerteljesítmény így az 1000 lóerőt is eléri. Ilyen paraméterekkel egyáltalán nem meglepő, hogy már 2,5 másodperc után 100 km/órára gyorsul álló helyzetből, de a 200 km/órás is megvan 6,7 másodperc alatt. Ára 200 millió forint.
3.- Ferrari 12Cilindri: több mint 340 km/óra
A Ferrari 2024-es kétüléses Berlinettája, elöl-középen beépített V12-es szívómotorral. A 12Cilindri 6496 köbcentis motorja 830 lóerős teljesítményre képes 9250-es fordulatszáma mellett. A max. nyomaték 678 Nm, amely 7250-es fordulatszámon érkezik meg a hátsó kerekekre. Nagyjából 165-182 millió forint az ára.
Nemrég próbáltuk ki a 12Cilindrit, tesztünket itt olvashatod:
2.- Aston Martin Vanquish: 345 km/óra
Az 5,2 literes, tizenkét hengeres turbómotor legnagyobb teljesítménye 835 lóerő, a nyomatéki csúcs kerek 1000 Nm. Az autó álló helyzetből 3,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/óra sebességre. Speciális funkció a töltőnyomás-tartalékoló rendszer, amely részterhelésen a pillanatnyilag szükségesnél nagyobb nyomást épít és tart fenn, amit aztán hirtelen gyorsítási parancsnál azonnal felszabadít. A sebességváltó a szokásos nyolcfokozatú ZF egység, amelyet a hátsó differenciálművel építettek egybe. Újdonság az elektronikus részlegesen önzáró differenciálmű, amely a négy fokozatban állítható ESP-n keresztül vezérelve fékezi össze a hajtott kerekeket. Új ára 130-140 millió forint között van.
1.- Lamborghini Revuelto: több mint 350 km/óra
A Revuelto az Aventadortól vette át a stafétát a Lamborghini modellprogramjának az élén. Az olasz sportautó szívó benzinmotorjának 6,5 literes lökettérfogata tizenkét hengeren oszlik meg. Az új motor csúcsteljesítménye 825 lóerő: ennél nem épített még erősebb V12-est a Lamborghini. Két villanymotorja egyenként 110 kW-os és mindössze 18,5 kilót nyomnak. A Revuelto legnagyobb teljesítménye 1015 lóerő, ami 2,5 másodperces 0–100 km/óra gyorsulást, illetve 350 km/órát meghaladó végsebességet tesz lehetővé. Az ára valahol 200 millió forint környékén van
Nemrég Budapesten is lefotóztak egyet, egyedi rendszámmal:
Összegzés
|
Modell |
Végsebesség (km/óra) |
Ár (millió forint) |
10. |
Audi RS6 Avant |
305 |
48,8 |
9. |
BMW M5 (Driver’s Package) |
305 |
50 |
8. |
Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ |
317 |
93,9 |
7. |
Maserati GT2 Stradale |
324 |
92 |
6. |
Ford Mustang GTD |
325 |
160 |
5. |
Porsche 911 Turbo S |
330 |
128 |
4. |
Ferrari SF90 Stradale |
340 |
200 |
3. |
Ferrari 12Cilindri |
több mint 340 |
165-182 |
2. |
Aston Martin Vanquish |
345 |
130-140 |
1. |
Lamborghini Revuelto |
több mint 350 |
200 |
Melyiket választanád?
Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+
7% (96)
Maserati GT2 Stradale
6% (81)
Ford Mustang GTD
12% (165)
Porsche 911 Turbo S
17% (244)
Ferrari SF90 Stradale
7% (108)
Ferrari 12Cilindri
8% (111)
Aston Martin Vanquish
10% (139)
Lamborghini Revuelto
9% (131)
Ez is érdekelhet: a világ 10 legdrágább autója