A Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsa (WMSC) a Forma-1-es Amerikai Nagydíj előtt ülésezett, és számos szabályváltozás terítékre, illetve elfogadásra került.
Ezek közül két dolog érinti rövid távon a Forma-1-et:
- eltűnik a leggyorsabb körért járó bónuszpont 2025-től
- a csapatoknak az eddigiekhez képest kétszer annyi időt kell a fiatal pilótáknak biztosítaniuk az első szabadedzéseken.
Az első változást talán nem is kell nagyon magyarázni: a 2019 óta kiosztott bónuszpont nemigen tett hozzá az élcsapatok- és versenyzők küzdelméhez, ellenben viszont csak a leggyorsabbakat jutalmazta, és így csak növelte a különbséget a mezőny eleje és vége között. Mindezt tetézte a Szingapúri Nagydíj végjátéka, ahol Daniel Ricciardo az RB (VCARB) volánjánál elcsaklizta attól a Lando Norristól a bónuszpontot, aki éppen a testvércsapat, a Red Bull versenyzőjével, Max Verstappennel vív világbajnoki csatát.
A szabadedzéslehetőségek biztosítása pedig eddig úgy zajlott, hogy az egyes alakulatok mindkét autójukba be kellett, hogy ültessenek legalább 1-1 alkalommal fiatal, F1-es tapasztalattal nemigen rendelkező versenyzőket. Ez most úgy változik, hogy autónként 2-2 ilyen edzéslehetőséget kell biztosítaniuk, így jövőre négy alkalommal bukkanhatnak fel „edzéspilóták” az F1-es csapatoknál.