Mélyrehatóan dolgozta át a 911 széria versenypálya-orientált közúti tagját, a GT3 kupét a Porsche. Miközben a hajtáslánc csúcsteljesítménye nem változott – a 4,0 literes szívómotor 510 lóerőt és 450 Nm-t ad le –, a motort és a kipufogórendszert a szigorúbb emissziós előírásokhoz igazodva átdolgozták. Módosult a hengerfej, a szelepvezérlés agresszívabb, a fojtószelepeket és az olajhűtőket optimalizálták.

Elavult megoldástól varázslatos ez a Porsche 1

A sebességváltó továbbra is hétfokozatú duplakuplungos automata vagy hatfokozatú manuális egység, de 8%-kal rövidebb lett a végáttétel, így megteremtve a lehetőségét annak, hogy a GT3 dinamikusabban gyorsítson.

Ez persze vajmi keveset érne, ha nehéz lenne az autó, de nem az: az új keréktárcsák összesen másfél kilót vesznek le a rugózatlan tömegből, az opciós magnézium felnikkel kilenc kilogrammra nő a tömegcsökkentés. További négy kiló spórolható meg az új lítium-ion indítóakkumulátorral. Legkönnyebb kivitelében 1420 kilót nyom a 911 GT3. Álló helyzetből kézi váltóval 3,9, a PDK automatával 3,4 mp alatt érti el a 100 km/óra sebességet a GT3, a végsebesség 311, illetve 313 km/óra.

Elavult megoldástól varázslatos ez a Porsche 35

Ezek az értékek persze nem határozzák meg az autó vezethetőségét – annál inkább a módosított futómű-beállítások és aerodinamikai részletek. A futómű-geometria módosításával csökkentették az orr térdeplési hajlamát fékezéskor (ezzel a megoldással a GT3 RS fedélzetén találkozhattunk), így a kanyarok bejáratánál is kiszámítható marad az autó viselkedése.

Szintén az első futóműnél áramlástanilag optimalizált lengőkarokat találunk, amelyek csökkentik a felhajtóerőt, hozzájárulva a számos további aerodinamikai fejlesztéshez.

Elavult megoldástól varázslatos ez a Porsche 36

Ennyit a műszaki alapokról, lássuk az opciós lehetőségeket! A legfontosabb, hogy az új GT3 vásárlói nagyobb szabadságot élveznek autójuk karakterének meghatározásában. Újdonság, hogy a Touring-csomag az első pillanattól rendelhető az autóhoz. Ennek legfontosabb stíluseleme, hogy hiányzik róla a hatalmas hátsó szárny, igazi újdonsága viszont a GT3-nál most először rendelhető, opciós hátsó üléssor. Ehhez kapcsolódik a szénszálas vázú, magasságában elektromosan, hosszirányban kézzel állítható, könnyített ülés, amelynek háttámlája előre buktatható. Ennek az ülésnek a fejtámasza részben eltávolítható, így helyet teremtve a sisaknak, ha versenypályán vezetne a tulajdonos. Opcióként minden irányban motorosan szabályozható, adaptív sportülés is kérhető.

Elavult megoldástól varázslatos ez a Porsche 37

Eddig nem volt elérhető Weissach-csomag a GT3-ashoz; a klasszikus sport-pakk  szénszálas tetőlemezt és karosszériaelemeket, valamint karbon futóműkomponenseket kínál. Szintén szénszálas kompozitból készülnek a belső kilincsek, valamint az opciós hátsó bukókeret. A Weissach-csomagban opció, a GT3 Touring modellhez elérhető Leichtbau (könnyű építésű) kivitelnél viszont szériatartozék a fent említett magnézium keréktárcsa, amelyet további karbon elemek egészítenek ki. A kézi sebességváltót rövidebb kar mozgatja.

Elavult megoldástól varázslatos ez a Porsche 38

Aztán ott van a nagy hátsó szárnyas kivitelekhez társítható Clubsport kivitel, amely felár nélkül ad acél bukókeretet, hatpontos versenyövet a vezető oldalán (a feláras kagylóülés megrendelése esetén), továbbá  kézi tűzoltó berendezést is kapunk.

Adósok vagyunk a címben említett, ódivatú részlettel: míg a 911 Carrera modellek motorját elektronikus nyomógomb indítja, a GT3-ast a klasszikus módon, a felülről csillogásmentes Race-Tex szintetikus kárpittal borított műszerfal bal oldalán bedugott kulcs elforgatásával kelthetjük életre. A digitális műszerfalon a fordulatszámmérő és a stopperóra kontrasztos színnel jelenik meg, így megkönnyítve a leolvasást.

Elavult megoldástól varázslatos ez a Porsche 39

Versenypályán csak a fordulatszámmérő és az alapvető hőmérsékleti- és nyomásadatok olvashatók le, a váltás esedékességét váltóvillám jelzi, és ha igazán stílusosan szeretnénk vezetni, a fordulatszámmérőt elforgathatjuk úgy, hogy a leszabályozási határt jelentő 9000/perc pont a tárcsa tetejénél álljon.

A Porsche 911 GT3 és Porsche 911 GT3 Touring modellek az év végétől rendelhetők, 209 ezer eurós (83,6 millió Ft) bruttó induló ártól. A Weissach-csomag durván 18, a Leichtbau csomag szűk 34 ezer euróba (7,2, illetve 13,6 millió Ft) kerül.

Elavult megoldástól varázslatos ez a Porsche 40

A gyári videók megtekintéséhez kattints ide!