Azon kevés típus közé tartozik a Honda Civic, mely már évtizedek óta meghatározó szereplője a piacnak. Az elsősorban ferdehátú kivitelben ismert modell gyártását 1972-ben kezdték meg, azóta már a tizenegyedik generációnál tart.

Ezek közül különösen erősre sikerült az ötödik generációs változat, mely nem sokkal azután, hogy 1991 szeptemberében elkezdték gyártani, díjat nyert a hazájában, majd a japán és az európai piacon is állta a sarat.

A képre kattintva galéria nyílik:

Csak kívülről átlagos ez a 32 éves Honda 2

Eddigi tulajdonosa a képeken is látható, 1992-es évjáratú példányt a 2000-es évek elején vásárolta meg, és gondoskodott róla, hogy csak kívülről tűnjön teljesen hétköznapinak, ugyanis hátsómotorosra és hátsókerék-hajtásúra alakíttatta át. Ezzel a lendülettel a D-sorozathoz tartozó 1,6 literes, 126 lóerős VTEC-motort egy B-szériás, minden bizonnyal érezhetően erősebb VTEC-blokk váltotta hátul, viszont az ötfokozatú manuális váltó maradt. Ugyanez viszonylag kevés alkatrészről mondható el, mivel a Civic új, 16”-os utángyártott kerekeket, új lengőkarokat, továbbá üzemanyagtartályt és kipufogórendszert kapott.

A kívül és belül egyaránt fekete, 32 éves Honda belterében beáldozták a hátsó üléssort, ezáltal csak két Integra márkájú, mintás betétekkel díszített kagylóülés található benne, amiket egy, egyedileg beépített tűzfal választ el az erőforrástól. A négyküllős, légzsákkal is felszerelt kormánykerék mögött egy, 130 mérföld/óráig, azaz csaknem 210 km/óráig skálázott sebességmérő található. Az átépítésnél a kilométerszámlálót lenullázták, azóta alig több 11 ezer kilométert tette meg a Civickel.

Csak kívülről átlagos ez a 32 éves Honda 22

Fotó: Bring A Trailer

Csak kívülről átlagos ez a 32 éves Honda 23

Fotó: Bring A Trailer

A kocsi a napokban cserélt gazdát a Bring A Trailer oldalán, 13 666 dollárért kelt el, ami a mostani árfolyamon körülbelül 5 millió forintnak felel meg. Az itthon pillanatnyilag elérhető példányok alapján pedig nem is mondható túlzónak az ár, hiszen az átlagos, komolyabb beavatkozást igénylő modellek tartoznak az egyébként reálisnak gondolt, pár százezres kategóriába, míg a hasonlóan különleges vagy kiemelkedően megkímélt daraboktól alsó hangon 4 millió forintért válnának meg, de van, amit 6 millióért árulnak.