A lista összeállítói az iSeeCars.com autóvásárlási tanácsadó weboldal statisztikai elemzőprogramját használták, hogy kiderítsék: melyek azok a típusok, amelyek az átlagnál nagyobb valószínűséggel futják meg a 400 ezer kilométert.
Az adatok szerint a modern autók tartósabbak, mint korábban gondolták, ezért az értékelési határt 320 ezerről 400 ezer kilométerre emelték. Mégis az első adat elég sokkoló, főleg a százezrekkel visszatekert kilométerórák országából nézve. Ugyanis a felmérés szerint egy átlagos járműnek 8,6 százalék esélye van arra, hogy elérje a 400 000 kilométert vagy annál többet.
Tehát a többség kikerül a forgalomból az Egyesült Államokban, még mielőtt elérné ezt a futásteljesítményt. Nálunk azért valószínűleg több esélyt kapnak a lerobbant járművek, de nézzük, mi a helyzet a lista azon típusaival, amelyek ott is elérik ezt a szintet futásban.
Az iSeeCars tanulmánya szerint ez a top 10 jármű, amelyeknek a legnagyobb esélye van arra, hogy 400 000 km-nél többet bírjon:
- Toyota Tundra – 36.6% esély, 4.2x az átlaghoz képest
- Toyota Sequoia – 36.4% esély, 4.2x
- Toyota 4Runner – 26.8% esély, 3.1x
- Toyota Tacoma – 26.7% esély, 3.1x
- Toyota Highlander Hybrid – 25.9% esély, 3.0x
- Honda Ridgeline – 25.8% esély, 3.0x
- Chevrolet Suburban – 22.0% esély, 2.5x
- Toyota Avalon – 22.0% esély, 2.5x
- Lexus GX – 20.7% esély, 2.4x
- Chevrolet Silverado 1500 – 18.8% esély, 2.2x
Látható a Toyota-uralom és a japán túlsúly. A legmagasabb rangsorolt járművek, a Toyota Tundra és Sequoia, négyszer nagyobb valószínűséggel érik el a 400 000 kilométert, míg a Toyota Tacoma, 4Runner, Highlander Hybrid és a Honda Ridgeline háromszor nagyobb eséllyel érik el a 400 000 kilométert az átlagos járműhöz képest. Egyedül a nagy méretű pick-upok kategóriájában nem a Toyota nyert: itt a RAM 3500 dominál, 42,6 százalékos eséllyel bírja ki a 400 ezer kilométert.
„A modern járművek egyre tartósabbak, és 30 modell kínál 12–36 százalék esélyt arra, hogy elérje a 400 000 kilométert” – mondta Karl Brauer, az iSeeCars vezető elemzője.