Az Union Pacific 4000, becenevén a Big Boy, az Egyesült Államok legutolsó és egyben a világ leghosszabb gőzmozdony-sorozata volt, amelyet az 1940-es években építettek. A 6200 lóerős 567 tonnás szörnyetegek (345 tonna volt maga a mozdony, ehhez még hozzájött a 197 tonnás szerkocsi, ami feltöltve 567 tonnás össztömeget eredményezett) képesek voltak minden segítség nélkül a 100 kocsiból álló, 3660 tonnás vonatot a 2443 méter magas, wyomingbeli Sherman hegyre felhúzni.

 természetesen gépi tüzeléssel üzemelő monstrum óránként 10 tonnányi szenet fogyasztott, .maximális sebességük 130 kilométer/óra volt, ám a gyakorlatban ennél nyilván fontosabb paraméter volt a 602 kN vonóerő – összehasonlításul, a MÁV 424-es sorozatánál 132 kN ugyanez az érték.

Ezek a gépek túl hosszúak és túl nehezek voltak ahhoz, hogy más vasutakon is közlekedhessenek, így csak a UP vonalain lehetett találkozni velük. A mozdonyhoz alkalmazkodva a Union Pacific a világ legnagyobb átmérőjű fordítókorongját építette meg.  A mozdonyokból végül összesen 25 darab készült, és ezek egészen 1959-ig teljesítettek szolgálatot a kritikus szakaszon. 

Különlegessége, hogy a széria egyik darabja még mindig működik, és 83 éves korában is várja az utasokat! 

A Union Pacific szerint a Big Boy 4014-es számú vonat az egyetlen nyolc közül, amely még mindig üzemel, így jelenleg ez a világ legnagyobb működő gőzmozdonya. A vonat idén ősszel egy országos amerikai turnéra indul, amelynek során nyilvános bemutatókra kerül sor Arkansas, Colorado, Illinois, Iowa, Kansas, Missouri, Nebraska, Oklahoma, Texas és Wyoming államokban.