Japánban eleve előbb létezett versenyautóként a GR Yaris háromhengeres turbómotorjával szerelt Corolla, és csak utána készült el ennek közúti változata, Észak-Amerikában azonban eddig csak az utóbbi verzió létezett.
Most viszont itt a Toyota GR Corolla TC, egy hétvégi hobbiversenyzőknek és félprofi pilótáknak szánt, gyári átépítés. A szériaverzióból kialakított versenyautó hajtáslánca a Bosch Motorsport ECU-tól eltekintve változatlan marad – a háromhengeres motorhoz nyolcfokozatú, automata váltó és kifinomult összkerékhajtás társul –, viszont minden más elemet feljavítanak.
Az elöl 6, hátul 2 dugattyús nyergekkel szerelt fékrendszert az Alcon szállítja, az első MacPherson rugóstagokat a Toyota Gazoo Racing North America módosítja, a lengéscsillapítók húzó- és nyomófokozata is állítható.
Módosult az aerodinamikai csomag, az utastérbe FIA-homológ bukókeret került, az üvegszál-erősítésű vázra épülő ülésbe hatpontos övet fűznek bele, és van elektronikusan aktiválható tűzoltó rendszer is.
Az autót kifejezetten ahhoz a 2025-ös szezonban debütáló TC America szériához fejlesztette a Toyota, amelyben a GR Corollához hasonlóan gyári átépítésű személyautókkal versenyeznek a pilóták, és amelyet egyfajta átjárónak szánnak az amatőr és hivatásos autóversenyzés világa között.