Először állt forgalomba olyan villanyteherautó, amelynek az a feladata, hogy a helikopterek üzemeltetéséhez szükséges SAF-üzemanyagot szállítsa. A speciális jármű az Airbus Donauwörth-i bázisán vesz részt a mindennapi munkában.
A Mercedes-Benz eEconic speciális változata 11 méter hosszú. Mivel ennél a konstrukciónál szóba sem jöhet az akkumulátorok álló helyzetben való elhelyezése az üzemanyagtartály, valamint a hidraulika miatt, ezért kifejezetten nagy, 5,5 méteres tengelytávolsággal büszkélkedhet.
A harmadik tengely viszont kormányozható, ami nagyban megkönnyíti a manőverezést az eEconic-kal. Az újdonság hajtásáról két villanymotor gondoskodik, amelyek együttes teljesítménye eléri a 443 lóerőt (330 kW). Három darab akkumulátorral az összkapacitás eléri a 336 kWh-ot. Bár a hatótávot nem tették közzé, az körülbelül egy feltöltéssel 100-150 kilométer lehet.
A mellékhajtás is az akkumulátor-csomagról működik. A tartály mögött lévő hidraulikus pumpa nélkülözhetetlen szerepet tölt be az üzemanyag átfecskendezésében. És, hogy mennyi SAF (Sustainable Avitation Fuel) üzemanyagot képes szállítani a „kis” eEconic? A létraalvázára szerelt tartály 16 500 literes, vagyis jó néhány helikopter utántölthető vele.
Miért jó, ha egy ilyen jármű villanyhajtású? Nos, azért mert csendes és emissziómentes közlekedés kínál, így kisebb lehet a helikopterbázison dolgozók zajterhelése, emellett relative kevesebb károsanyagot lélegezhetnek be munkavégzésük során.
Mivel az eEconic-ot alapvetően a városi felhasználásra tervezték, így számos olyan előnyt rejt magában, amelyek egy ilyen helikopterbázison is kihasználhatók. Az alacsony panorámaablaknak köszönhetően a vezető látószöge szélesebb, mint sok más teherautó modellnél. Az alacsony üléspozíció azt is lehetővé teszi, hogy a vezető szemmagasságban figyelhesse, mi történik a repülőtéren lévő kollégákkal, és szemkontaktust tartson velük.