Eredetileg 240 lóerősnek harangozta be elektromos crossoverét az Abarth, a mostani premierre viszont megjelent egy még erősebb: 280 lóerős variáns is. Ez a döntés nyilván nem független attól, hogy az időközben bevezetett Alfa Romeo Junior (leánykori nevén Milano) már korábban megkapta ezt az emelt teljesítményű hajtásláncot – papíron tehát mostantól két azonos teljesítményű, közös műszaki alapokat alkalmazó sportos városi crossovere van a Stellantis-csoportnak, ám amíg nem tudjuk őket közvetlen összehasonlításban kipróbálni, felesleges is agyalni az azonosságokon és eltéréseken.
Az Abarth 600e egyébként szintén két teljesítményszinten lesz elérhető: a Turismo modell 175 kW ( 240 LE) csúcsteljesítménnyel, 6,24 másodperces 0-100 km/óra gyorsulással, és a mindössze 1949 példányban készülő Scorpionissima, amely már 207 kilowattot (280 LE) tud, és álló helyzetből 5,85 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
Ezek az értékek azonban csak a három fokozatban állítható üzemmódváltó legélesebb beállításait alkalmazva bújnak elő. Ha a szelíd alapbeállítást határozzuk meg, 110 (Turismo), illetve 140 kW (Scorpionissima) az elérhető legnagyobb motorteljesítmény. A legnagyobb nyomatékot 300 Nm-ben, a végsebességet 150 km/órában korlátozza ilyenkor a vezérlés, de a gázreakciók és a kormánymű ilyenkor is sportos hangolású, bár az ESP óvatosan kezeli az autó kilengéseit.
A következő fokozat a Scorpion Street, azaz a közúti sportbeállítás, ahol már 150 / 170 kW-ot mozgósít a vezérlés, a legnagyobb forgatónyomaték 345 Nm, a végsebességet 180 km/órára emelik. A kormány és a gázpedál még sportosabb, az ESP megengedőbb lesz. Végül jön a Scorpion Track (érdekes, hogy ezeket az üzemmódokat az olasz nyelvű sajtóanyag is angolul használja, pedig mennyivel hangulatosabb volna a Scorpione Strada, a Scorpione Pista…), ahol a végsebesség eléri a 200 km/órát, a motor csúcsteljesítményét nem korlátozzák, a legnagyobb forgatónyomaték ellenben marad 345 Nm.
A komponenseket megválogatott beszállítóktól vásárolta az Abarth. A Scorpionissima verzióhoz egyedi keverékű és szerkezetű Michelin Pilot Sport EV abroncsok készültek, a fékeket a motorsport-specialista Alcon szállítja (elöl 380 mm-es tárcsa és négydugattyús monoblokk nyereg lassít), a villanymotor erejét pedig mechanikus (tehát nem fékvezérelt) részlegesen önzáró differenciálmű osztja meg a hajtott kerekek között.
Gyorsításkor 36, lassításkor 34 százalékig tud összezárni a JTEKT sperrdifije. A futóművet házon belül készítették fel a megnövekedett igénybevételre, a feszesebb rugózás és csillapítás mellé módosított hátsó kanyarstabilizátort építettek be.
Az akkumulátor megnövelt teljesítményű hűtőrendszert kapott, amely sportos üzemmódokban még intenzívebben dolgozik, hogy megelőzze a túlmelegedést, hiszen az nemcsak az élettartamot rövidítené meg, hanem a teljesítményleadást is rontaná.
Az üléseket a Sabelttől veszi az Abarth; ezek a Scorpionissima verzióban még intenzívebb oldaltartást ígérnek, és négy különböző sűrűségű szivacsot alkalmaznak, továbbá áttört kivitelű háttámlával teremtenek versenyhangulatot.
A geometrikus elemekben bővelkedő külső dizájn két fő inspirációs forrásból táplálkozik. Az egyik az Abarth 850 TC (1961-1969) agresszívan szögletes első lökhárítója, a másik pedig a videójátékok és általában a digitális világ.
Ezeket a szögletes formákat azonban szélcsatornában tesztelték, hogy valódi áramlástani előnyöket hozzanak. A megjelenéshez és a stabilitáshoz egyaránt hozzájárul az elöl 30, hátul 25 mm-rel megnövelt nyomtáv.
Egészen különlegesek a 20 colos keréktárcsák, amelyeknek egyedi küllőzete a skorpió fullánkját igyekszik visszaadni, a kerékagyborítás központi anyát imitál.
Ami a színeket illeti, a Turismo zöld, fehér, narancs és fekete árnyalatokban elérhető, míg a Scorpionissima a zöld mellett az előzetesben bemutatott lilában is választható.
A belső térben minden látványosabb, sportosabb, mint az alapot adó Fiat 600-asban: a felületeket bőr vagy Alcantara borítja, a pedálok és lábtámaszok alumíniumból készülnek, a kormány egyedi, az üléseket pedig már említettük. A műszerfal az alapkivitelen fekete, a limitált kiadáson matt fekete, rajta fényes fekete felirattal.
Ha már a Stellantis komoly energiát fektetett az új elektromos platform vezetőtámogató rendszereinek fejlesztésébe, az Abarth 600e is megkapja ezeket: figyelmeztet a rendszer, ha elbóbiskol a sofőr, ha kitér sávjából az autó, fékez, ha akadályt észlel, és hívja a mentőket, ha ütköztünk. A limitált kivitel ezen felül képes a sáv közepén maradni és a dugót követni (azaz álló helyzetig lassít, majd onnan továbbindul).
A központi infotainment-képernyő mindkét esetben 10,25 colos, de csak a Scorpionissima ad navigációt, online funkciókat, versenypályán használható telemetriai elemzéseket, továbbá kikapcsolható sporthanggenerátort. Van kétféle online csomag, hangvezérlés, ChatGPT alapú asszisztens és távvezérelhető funkciók (töltés, klimatizálás stb.).
Az Abarth 600e október 28-tól rendelhető Európa-szerte; Magyarországon jelen pillanatban nem szerepel a márka konfigurátorában. A maximális hatótávolság egyébként 334 km, de ez pont az a villanyautó, ahol alighanem ez a legkevésbé lényeges paraméter.
A modellt bemutató videókat ide kattintva tekintheted meg!