A Peugeot a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Fotográfia szakkal együttműködésben számos MOME-kötődésű fotográfust kért fel arra, hogy dolgozzanak ki merész és szokatlan vizuális koncepciót, megjelenítve az új Peugeot 3008-ast. Az összefogás eredményeként meghirdetett fotópályázat nyertes munkái október végén a MOME Campuson mutatkoztak be egy rendhagyó pop-up kiállítás keretében, amelynek középpontjában a hazánkba frissen megérkezett új Peugeot 5008-as állt.

A négy nemzetközileg elismert fotóművész, Legát Franciska, Rédling Hanna, Tar Ágnes és Máté Balázs munkáit Szombat Éva kurátor, a MOME Fotográfia szak oktatója formálta rendhagyó tárlattá.

A márka célja amellett, hogy támogassa a fotográfiát mint művészeti ágat, az volt, hogy szokatlan módon mutassa be az új modellt.

Kiállítással érkezett az új 7 üléses Magyarországra 1

„A pályázaton részt vevő fotográfusok munkái igazán jó példái annak, hogyan lehet az ipari formát művészi szemszögből megközelíteni” – fogalmazott Szombat Éva, amikor a fotográfus szabad kezet kap, és olyan képeket készíthet, amelyek a portfóliójába is beleillenek. Mint elmondta, ebben a projektben az alkotói és az alkalmazott világ összeért, az elkészült sorozatok pedig mind az alkotók személyes stílusát képviselik.

Az eltérő technikai és esztétikai megoldásokkal készített képek olyan világokba kalauzolnak minket, amelyekben elmosódik a határ a valóság és a képzelet között. Egyes alkotások bekeretezve, mondhatni hagyományos módon jelentek meg, míg mások óriási vásznakon lebegve adják vissza az alkotó elképzeléseit, de látható videós megvalósítás is.

Legát Franciska egy szürreális bolygóközi utazást idéz meg, amelyben izgatott földönkívüliek szemén keresztül mutatja be a Peugeot 3008-ast. Rédling Hanna képei az idő múlásával és az életörömmel foglalkoznak, az elbűvölő naplementében piknikező hölgyekkel. Tar Ágnes melankolikus hangulatú, kísérletező fotóiban a kézi roncsolást és a szkennelést kombinálja, új rétegeket hozva létre. Máté Balázs a stoppolás közösségi élményét helyezi a középpontba, az ő munkáin egy autóút teremt mély kapcsolatot ismeretlen emberek között, és adja meg nekik a kitárulkozás lehetőségét, miközben az autó ablakán keresztül együtt nézik a tájat.

Kiállítással érkezett az új 7 üléses Magyarországra 19 „A Peugeot három alapértéke: a vonzerő, a kiválóság és az érzelem közül az elsőt választottuk a pályázat vezérvonalául, és kifejezetten azt kértük az alkotóktól, hogy ne maga a Peugeot 3008, hanem az autózás által közvetített hangulatok és érzések kerüljenek az előtérbe” – mondta a MOME Campusán létrehozott tárlat megnyitóünnepségén Bálint Zsófia, a márka hazai igazgatója.  

A kiállítás a Peugeot azon törekvését képviseli, hogy miközben fiatal művészeket támogat, szokatlan módon népszerűsítse új modelljeit is.

Miközben a kiállítás műalkotásain a Peugeot 3008 tűnik fel, hiszen féléves munka van a műtárgyak elkészítésében, ugyanakkor magán a kiállításon élőben az 5008-as szerepelt, amely éppen ezekben a napokban érkezett meg Magyarországra.

Kiállítással érkezett az új 7 üléses Magyarországra 20A két modell nagyon közel áll egymáshoz mind technológiailag, mind látványban, egyértelműen testvérek. Az 5008 ugyanakkor 25 centivel hosszabb karosszériájának és 16 centivel hosszabb tengelytávolságának köszönhetően alkalmas rá, hogy egy harmadik üléssornak is helyet adjon. Így alapvetően 7 üléses kialakítású (később elérhető lesz 5 személyesként is).  

Hét ülést használva 259 literes csomagtartó áll rendelkezése az extraként motorosan mozgatható csomagtérajtó mögött. Ha a hátsó üléseket lehajtjuk, akkor öt utassal 748 literrel lehet gazdálkodni. Ha pedig az egyébként 40:20:40 arányban ledönthető második üléssor támláit is előredöntjük, akkor 1815 liternyi helyen lehet árut szállítani.

A modell praktikumát számos megoldás segíti, így a második sori ülések tologathatók, támlájuk dőlésszöge szabályozható. A harmadik sorba pedig segít beszállni, hogy a szélső ülések előre felbillenthetők.

Olyan izgalmas megoldások teszik élvezhetőbbé az autót, mint a részben nyitható panoráma napfénytető, a háromzónás klímaberendezés vagy a hátsó ülésfűtés.

Háromféle kivitelben is elérhető lesz elektromos hajtással a Peugeot 5008, ezek azonosak a 3008-éval. Így készül egymotoros kivitel 157 kW (213 LE) vagy 170 kW (231 kW) teljesítménnyel, amelyek 73 kWh kapacitású akkut kapnak. Létezik összkerékhajtású variáns, abban elöl 157, hátul 83 kW teljesítményű motor és 98 kWh-s akku alkot rendszert.

A különböző variánsok 500 és 660 km közötti hatótávolságot kínálnak, de a Peugeot ígérete szerint csak autópályán is elmegy 400 kilométert az autó. Az akkumulátor váltóáramról akár 22, egyenáramról maximum 160 kW-tal tölthető. WLTP-szabvány szerint kevesebb mint 17 kW-ot fogyaszt száz kilométerre vetítve.

Kiállítással érkezett az új 7 üléses Magyarországra 21Készül majd benzines motorral is az új Peugeot 5008. Az egyik a számos modellben használt 1,2 literes, 136 lóerős, 48 V-os mild hibrid, amely városban képes 40 százalékban a 26 lóerős indítómotor-generátort használva közlekedni. Hatfokozatú, dupla kuplungos automata váltó jár mellé.

Választható még 1,6 literes konnektoros hibrid 192 lóerős összteljesítménnyel, 85 kilométeres tisztán elektromos hatótávolsággal. Ebben hétsebességes, dupla kuplungos automata hajtja az első kerekeket.

A Peugeot 5008 magyarországi induló listaára a 136 lóerős hibrid hajtáslánccal 14 180 000 Ft, a belépő szintű tisztán elektromos modell 21 850 000 forinttól vásárolható meg. A jövőre érkező, 195 lóerős plug-in hibrid verzióért legkevesebb 18 930 000 forintot kell fizetni, míg a márciustól elérhető, legerősebb elektromos variáns a gazdagabbik GT kivitelben 26 250 000 Ft-tal zárja az alapárak sorát. A különböző motorizációkra eltérő mértékű kedvezményt biztosít a hazai importőr magánvásárlók számára.

Tudj meg többet a Peugeot 5008-ról a Vezess korábbi cikkéből: