A KRESZ mint olyan egy alapvető, fundamentális dolog Magyarországon, mindenki hallotta már ezt a mozaikszót, még azok is, akiknek nincs jogosítványa. Gyerekek, felnőttek egyaránt képben vannak, miről van szó, ha meghallják ezt a szót. Viszont még azok közül is csak nagyon kevesen tudják pontosan, hogy mit jelent, akik rutinos járművezetők.

Ennek kapcsán kerestünk még néhány rövidítést, amely az autózáshoz, közlekedéshez kapcsolható és lehet sokak számára nem világos, mit takar pontosan.

KRESZ

Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása (rövidítve: KRESZ).  Egy rendeletbe foglalt szabálygyűjtemény, jogi nevén az 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet, amely a Magyarország területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.

PHEV

Plug-in Hybrid Electric Vehicle. Jelentős szerepet kaptak az utóbbi években a konnektorról tölthető, plug-in hibrid hajtású modellek, ezeket nevezik röviden PHEV-nek.

LED (például az autók LED-fényszórója)

A szó az angol Light-Emitting Diode (fényt kibocsátó dióda) kifejezés rövidítéséből származik. A dióda által kibocsátott fény színe a félvezető anyag összetételétől, ötvözőitől függ. A LED inkoherens keskeny spektrumú fényt bocsát ki. A fény spektruma az infravöröstől az ultraibolyáig terjedhet.

HÉV

A helyiérdekű vasút eredetileg francia eredetű kifejezés; olyan vasúthálózatot jelöl, amelynek megépítése egy térség, régió érdeke, nem pedig országos érdek. A magyar HÉV szó eredetileg az 1880 után alakult helyiérdekű vasúttársaságok állandó rövidítése volt.

PD-TDI

Pumpe düse einlage turbo direct injection – magyarul: adagolófúvóka egységes közvetlen befecskendezéses turbódízel. A Volkswagen turbódízel-motorjaiban alkalmazott közvetlen befecskendezési rendszer, ahol minden hengerbe külön befecskendezőszivattyú spricceli az üzemanyagot.

WHIPS

Whiplash Protection System – A ráfutásos balesetek különösen súlyos, maradandó következményekkel járhatnak a fej hátracsapódása miatt. Az aktív háttámlát ezek enyhítésére vezették be: az első ülések háttámlája ráfutásos ütközéskor először hátrafelé mozdul el, majd a következő fázisban hátrabillen. A különös megoldás egyenletesen és hosszabb úton elmozdulva fogja fel a testet és a fejet érő ütést, és ezzel nem csak a nyaki szakaszon, hanem az egész gerincoszlop hosszában csökkenti a sérülésveszélyt.