A Forma-1-es Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéjén újabb felvonáshoz érkezett a Red Bull – és közvetetten a McLaren – pályán kívüli küzdelme. Bár a korábbi, hasonló gyanúkon alapuló viták nyomán sem derült fény szabályszegésre, a Red Bull arra gyanakszik, hogy több riválisa trükkös megoldást alkalmaz a gumik hűtésére a versenyek során, köztük vélhetően a McLaren is így tesz.

A Motorsport.com ezzel kapcsolatos értesülései szerint a Red Bull úgy tudja, egyes csapatok vizet vagy más, egyelőre azonosítatlan folyadékat fecskendeznek a gumikba a szelepein keresztül, nem sokkal azelőtt, hogy azok felkerülnének az autókra. Ennek eredményeként csökkenhet a túlmelegedésből fakadó gumikopás, ami végső soron a versenytempót is jótékony hatással van.

Meg nem nevezett források azt állítják, a mostani gyanakvás gyökere még a Szingapúri Nagydíjra vezethető vissza, melyet követően egyes csapatoknál a gumik peremén – szokatlan módon – folyadékot észleltek. Pedig korábban a fordítottja volt a bevett szokás, azaz mindent megtettek annak érdekében, hogy a tökéletes nyomás érdekében minden nedvességet eltávolítsanak a gumikból.

A technikai szabályzat ezzel együtt kimondja, hogy a gumikat „csak levegővel vagy nitrogénnel szabad felfújni”, továbbá a csapatok által eltávolítható folyadékmennyiségét is próbálja korlátozni.

A portál úgy tudja, a gumik hűtésére irányuló trükkről már a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) illetékesei is tudomást szereztek, az élükön a szervezet együléses versenyekért felelős vezetőjével, Nikolas Tombazisszal. 

Árnyalja az ezzel kapcsolatos aggodalmak megalapozottságát, hogy a brazíliai sprintfutam után minden autón rendben találták a gumikat. Ettől függetlenül már a Pirellivel és a csapatokkal is párbeszédet kedvezményezett a szakember, viszont az FIA mostanáig nem adott ki hivatalos állásfoglalást.