Hosszas várakozás után megérkezett a Kia Tasman, amely klasszikus haszonjárműves értékeket (létraváz, dízelmotor) társít a modern személyautók kényelmi és biztonsági funkcionalitásával.

Nem volt még ilyen Kia, nekünk nem is lesz 1

A dizájn egészen sajátos, van benne egy adag játékosság, ugyanakkor nem vidám, inkább komoly és lényegre törő. A fényszórók az első kerékívek szokatlan szemöldökének a részét képezik, így használaton kívül, a fényezés színétől függően teljesen beleolvadnak a karosszériába. Színek, igen, mert a fehér, szürke és fekete mellett kék, piros, bézs és zöld árnyalatban is kérhető a Tasman.

Nem volt még ilyen Kia, nekünk nem is lesz 73

A belső térben azonnal személyautós hangulatot ébreszt a 2 x 12.3 colos kijelző, közöttük egy harmadik, 5 colos monitorról vezérelhető a klímaberendezés. Alapfelszerelés a telefonintegráció (Apple CarPlay, Android Auto), a Harman Kardon hifi feláras.

Nem volt még ilyen Kia, nekünk nem is lesz 74

A padlókonzolra asztalkát hajtogathatunk, vezeték nélküli telefontöltőből duplát kapunk, a hátsó ülések alatt tároló üregek rejlenek; itt 33 liternyi cókmók helyezhető el.

Nem volt még ilyen Kia, nekünk nem is lesz 75

A hátsó üléssoron 940 mm a lábtér, a hátsó támlák dőlésszöge 22 és 30 fok között változtatható. Belső színvilágból többféle is van,  akár kéttónusú. Vannak klasszikus, masszív fém(hatású) kapcsolók, amelyekre a belső ajtókilincsek kialakítása rímel.

Nem volt még ilyen Kia, nekünk nem is lesz 76

A Tasman szimpla és duplafülkés felépítménnyel készül, többféle kivitelben. Az X-Pro terepjárásra optimalizált, 252 mm-re (+28 mm) növelt hasmagasság, 18 helyett 17 colos keréktárcsák, vegyes használatú helyett terepabroncsok járnak hozzá. A Kia készít fülkés alvázat is, valamint különféle rendező, tároló, takaró és rögzítő tartozékokat kínál a Tasmanhoz.

Nem volt még ilyen Kia, nekünk nem is lesz 77

A  2,5 literes benzinmotor 281 lóerős, a dízel a jól ismert 2,2 literes, 210 lóerős egység. Mindkettő nyolcfokozatú automata váltót kap. A végsebesség egyformán 185 km/óra, a benzines 8,5, a dízel 10,4 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára. A dízel bizonyos piacokon hatos kéziváltóval is elérhető lesz.

Nem volt még ilyen Kia, nekünk nem is lesz 78

A Tasman robusztus létravázra épül, futóműve elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merev tengelyes, laprugós. A rugózási kényelmet frekvencia-szelektív csillapítás és hidraulikus ütközők segítik. A gázlómélység 800 mm, az alapmodellen opciós, az X-Line és X-Pro kivitelen széria az összkerékhajtás.

Nem volt még ilyen Kia, nekünk nem is lesz 79

Utóbbihoz az öko, automata és sport beállításokon kívül Rock, azaz sziklamászó üzemmódot is kapunk. Szintén az X-Pro kiváltsága az elektronikus sperrdifi és az X-Trek üzemmód, ami egy kis sebességű offroad tempomat. A terepen való manőverezést talajfigyelő monitor segíti.

Nem volt még ilyen Kia, nekünk nem is lesz 80

A pakolást megvilágított plató és a hátsó sarkakon elhelyezett fellépők segítik. Kapunk hálózati feszültséget adó konnektort, a plató pedig kérhető kihúzható padlós kivitelben. A plató oldalfalára asztalkát is kérhetünk, ami kempingezéskor jöhet kapóra.

Nem volt még ilyen Kia, nekünk nem is lesz 81

A plató 1512 x 1572 mm-es, a kerékjáratok között 1186 mm a legnagyobb szélesség. Az oldalfal magassága 520 mm. A legnagyobb hasznos teherbírás komoly 1195 kg (2WD), vontatni pedig 3,5 tonnát tud az autó.

Nem volt még ilyen Kia, nekünk nem is lesz 82

A bevezetőben említett, személyautós jellemzők között egy sor fejlett vezetőtámogató funkció, hatékony rezgés- és hangszigetelés, utánfutó-stabilizálás, de még távvezérelt parkolás és félautonóm vezetés is szerepel.

Nem volt még ilyen Kia, nekünk nem is lesz 83

A Kia Tasman Koreában 2025 első felében lép piacra, utána Ausztrália, Afrika és a Közel-Kelet kerül sorra. Európáról sajnos egyelőre nincs szó.