2026-ban nagy horderejű szabályváltozások jönnek a Forma-1-ben, melyre már úgy is készül egy ideje mindenki, hogy jövőre még csak 2025-öt írunk. Érdekes mérlegelés mehet az alakulatoknál abból a szempontból, hogy mekkora energiát fektessenek a 2025-ös autóba, annak fejlesztéseibe, illetve ezzel párhuzamosan mikor álljanak át akár teljesen a 2026-os felkészülésre.

Frederic Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke szerint előfordulhat, hogy néhány alakulat gyakorlatilag teljesen beáldozza a jövő évét. A francia szakember szerint emögött nem csak az áll, hogy meglévő fejlesztési idővel dolgozhatnak 2026-on, hanem az is, hogy a rosszabb bajnoki eredménnyel több szélcsatornaidőhöz jutnak a csapatok.

„Jelenleg nem kritikus, ha valakinek több szélcsatornaideje van. Ma kicsiket fejlődünk az egyes alkalmakkor” – utalt Vasseur a szélcsatorna-munkára. „2026 azonban változást hozhat. Néhány csapat, akik nem küzdenek a bajnoki címért, úgy dönthetnek, hogy nem érdekli őket, hanyadikok [a konstruktőriben – a szerk.], és teljesen a 2026-os projektre koncentrálnak.”

A különbségek jelentősek a mezőnyön belül. A konstruktőri éllovasnál például több mint másfélszer többet használhatja szélcsatornáját és alkalmazhat számítógépes folyadékdinamikai szimulációkat az utolsó helyezett.