A Forma-1-ben a csapatok nemcsak a pályán, hanem azon kívül is igyekeznek előnyt szerezni a riválisokkal szemben, még pontosabban hátrányba hozni őket, ha lehetséges – ennek egyik módja, hogy „befújják” őket az FIA-nál valamilyen vélt vagy valós műszaki ügyeskedés kapcsán.
Az idei, igen kiélezett szezonban nem egy „ügy” volt már, a legutóbbi a Sao Pauló-i hétvégén pattant ki, amikor a Red Bull nem nevesítve – de elég egyértelműen a McLarenre célozva – azt állította, egyes csapatok a gumik hatékonyabb hűtése érdekében egy kis mennyiségű vizet juttatnak az abroncsba.
Az energiaitalos csapat maga is kísérletezett ezzel korábban, mielőtt egy műszaki direktíva (TD) ki nem iktatta ezt a lehetőséget. Tegyük gyorsan hozzá, hogy a TD nem hivatalos szabály, csak – ahogy a neve is mutatja – irányelv, melyet aztán a versenyfelügyelők értelmeznek, a műszaki szabályok pedig csak az ellenkező esettel, a gumiba kerülő gáz (levegő vagy tiszta nitrogén) páratartalmának csökkentésére vonatkozó kísérleteket tiltja.
A csapatok egyébként teljesen száraz levegővel töltött abroncsokat kapnak a Pirellitől. „A rendszerünkben ott egy szárító, minden gumit száraz levegővel töltve adunk át. A műszaki szabályokban pedig feketén-fehéren ott van, hogy minden további módosítás tilos” – idézte a gumiszállító motorsportfőnökét, Mario Isolát a Motorsport.com.
Eddig az elmélet, a Red Bull viszont bizonyítékot vélt felfedezni: állításuk szerint Szingapúrban a riválisok abroncsainak eltávolításakor víznyomokat láttak a felnik és gumik találkozásánál. A gyanút jelentették is az FIA-nak.
A Motorsport úgy tudja, a felügyelőszervezet szakemberei Sao Paulóban árgus szemekkel figyelték az abroncsokat és a felniket, ám egyetlen esetben sem találtak szabálytalanságra utaló nyomokat – ami persze nem zárja ki, hogy az idény korábbi szakaszában egyes csapatok sikerrel alkalmazták a trükköt.