Brigitte Lund-Arnold, a német teleshop műsorok egyik híressége – akit hajápolási termékei tettek szemtelenül gazdaggá – nemrégiben igazán drámai balesetet szenvedett. A 84 éves üzletasszony a német A23-as autópályán vesztette el uralmát a 725 lóerős Ferrari Purosangue SUV felett.
A baleset Hamburg közelében, Pinneberg térségében történt. A sárga Purosangue – amelynek az alapára 170 millió forint – felborult, és egy kisebb teherautónak ütközött. Szerencsére Lund-Arnold és utasa csak könnyebb sérüléseket szenvedett, akárcsak a teherautó sofőrje, de a biztonság kedvéért mindenkit kórházba szállították megfigyelésre.
Unfall auf A23: Ferrari-Fahrerin (84) verliert Kontrolle über Wagen – drei Verletzte https://t.co/JaYmBKQHKI pic.twitter.com/P1PBMaqBVZ
— Hamburger Morgenpost (@mopo) October 11, 2024
Szakértői vizsgálat és kárbecslés
A rendőrségi jelentés szerint a Ferrari hátulja megcsúszott, miután az idős hölgy elkezdett gyorsítani egy sávelhúzásos, sebességkorlátozásos szakasz után. A Németországban csak „teleshop-királynőként” emlegetett nő nem tudta visszaszerezni az irányítást a jármű felett, így az autó a szalagkorlát mellett megpördült és felborult. A baleset következtében jelentős anyagi kár keletkezett. Jelenleg a Ferrari-szakértői is vizsgálják a dolgot, mert még nem tudni, hogy technikai hiba közrejátszhatott-e a balesetben.
Nem nehéz eldobni a Ferrari első SUV modelljét
6496 köbcentis tizenkét hengeres motor került a Purosangue első tengelye mögé. A 65 fokos hengerszögű blokk és annak hengerfejei megegyeznek a 812-ben használt motoréval, de a szívósora teljesen egyedi. A motor teljesítményét úgy állították be, hogy a lehető leghamarabb leadja csúcsnyomatékának 80%-át, és minél szélesebb tartományban legyen kihasználható, ezért kellett az új szívósor. A teljesítménye 725 lóerő 7750-es fordulatszámon és 716 Nm nyomaték 6250-en, de nagyjából 600-at már 2000-nél felmutat.
Szívómotor az F140IA kódjelű V12-es, melynek vezérlő szoftverét a Forma 1-es csapattal együtt írták meg. Szárazkarteres olajozású, vagyis külön tartályból szivattyúzza a kenőanyagot, ez biztosítja, hogy nagy oldalerőknél se löttyenjen el az olaj a szivattyú elől, ezzel biztosítható a motor stabil kenése. 350 báros nyomáson érkezik a magas oktánszámú üzemanyag az égésterekbe.
Az üzletasszony szereteti a gyors autókat
Brigitte Lund-Arnold nem csupán a tévés marketingben spíler, hanem szenvedélyes autóversenyző is volt, aki állítólag több profi autóversenyen is részt vett. Büszkén mesélt a helyi sajtónak Ferrari Purosangue modelljéről, amelyet az elsők között vehetett át. A baleset ellenére sem tervezi feladni a gyors autók iránti rajongását, nyilatkozta az eset után.
A baleset után Lund-Arnold hamar elhagyhatta a kórházat, teljesen jól van – számolt be róla a Bild.
Ez a Ferrari lehet, hogy most összetört, de nem marad sokáig olasz sportautó nélkül Brigitte, ugyanis áll még a garázsában egy 488 Pista, egy Roma, egy 812 Superfast és egy Lusso is.