Mozgalmas évet zár az Audi kompakt modellcsaládja. MIután tavasszal teljes körűen megújult, sőt, egy új modellváltozattal bővült a széria, ősszel lecserélték a plug-in hibrid hajtásláncot, de csak a ferdehátú variánson.
Most bezárult a kör: a robusztus építésű allstreet verzióhoz is elért a megnövelt teljesítményű és hatótávolságú PHEV egység.
Amint arról egy hónapja részletesen írtunk, az új plug-in hibrid egység a korábbi 1,4 helyett 1,5 literes benzinmotorra épül, az akkucsomag nettó kapacitása 19,7 kWh-ra nőtt, tölteni pedig 11 / 50 kW-tal lehet.
A tisztán elektromos hatótávolság 140 kilométer – hajszállal kevesebb, mint az A3 Sportback modellváltozat esetében, de ezt indokolja a 15 mm-rel nagyobb szabad hasmagasságból és a szélesebb kerékívekből adódó, nagyobb légellenállás, illetve a nagyobb, 17 colos abroncsok gördülési ellenállása.
A 150 lóerős benzinmotor és a 116 lóerős villanymotor együtt legfeljebb 204 lóerőt tud előállítani, a maximális kombinált forgatónyomaték 350 Nm. Álló helyzetből XXX másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az autó, a végsebesség 225 km/óra.
Az Audi A3 allstreet futóművét a megváltozott tömegeloszláshoz optimalizálták, akárcsak a kormánymű hagolását.
Az A3 allstreet 40 TFSI e novemberderekától rendelhető Európa-szerte, a modell alapfelszereléséhez tartozik az állóhelyzeti klímafunkció, amivel még indulás előtt (hálózati áramról) lehet lehűteni vagy felfűteni az utasteret.