Meg kell barátkoznunk a gondolattal, hogy a Xiaomi a mobiltelefonok világa mellett az autógyártásban is komoly szerepre tör. Csetlés-botlás helyett brutálisan nekifogtak a gyártásnak, amit egy, a Teslának és Elon Musknak címzett bejegyzéssel, fricskával ünnepelt a márka alapítója. 

A SU7 elektromos jármű 100 ezredik példányának elkészülése alkalmából Lei Jun, a márka elnöke egy fotót osztott meg magáról, amint a gyár padlóján szundikál. Ez egyértelmű utalás volt Musk híres szokására, aki a Tesla korai éveiben gyakran állította, hogy a gyárban töltötte az éjszakákat – bár Lei nem nevezte meg amerikai kollégáját.

A Teslával poénkodik az autóiparba belevágó kínai mobilgyártó 1

Xiaomi SU7

A Xiaomi vezetője a közösségi médiában osztotta meg a fotót az alábbi szöveggel: „A netezők azt javasolták, hogy menjek a gyárba csavarokat meghúzni. Valójában gyakran megfordulok ott. Ma reggel is korán érkeztem. Túl korán jöttem, ezért szundítottam egyet a gyárban. Aztán arra ébredtem, hogy elkészült a százezredik jármű!”

Lei majd így folytatta: „A SU7 bemutatásától a mai napig mindössze 230 napra volt szükségünk ahhoz, hogy 100 000 darabot legyártsunk! Egy autóipari újonc számára ez a tempó már önmagában figyelemre méltó. Később ünnepséget tartunk a 100 ezredik példány legördülése alkalmából.”

Elon Musk korábban nyíltan elismerte, hogy három éven át a Tesla kaliforniai és nevadai gyárai szolgáltak „elsődleges lakhelyéül”, amikor súlyos termelési problémák miatt akadozott a gyárak működése.

Bár a 100 ezres mérföldkő kétségtelenül jelentős eredmény, a Xiaomi jelenleg még mindig veszteséggel gyártja az elektromos autóit – ami nem meglepő, hiszen az EV-szektor legtöbb új szereplője hasonló cipőben jár. Elemzők szerint a vállalat akkor érheti el a nyereségességet, ha éves szinten eléri a 300-400 ezer eladott járművet. Ji Guo Wei, a Xiaomi EV-gyárának igazgatója elárulta, hogy októberben önmagában 20 000 SU7-et szállítottak le.