A Mol már október elején megkezdte a felkészülést, hogy a határidő előtt minden kutat ellásson a könnyebb téli indítást és jobb motorműködést segítő üzemanyaggal. A dízelüzemanyag egyik összetevője már mínusz 8-10 fokon kristályosodni kezd. A kristályok eltömíthetik a szűrőket és akadályozhatják az üzemanyag áramlását, ami önmagában is nehézséget okozhat a motor téli indításában. Ráadásul a hőmérséklet csökkenésével párhuzamosan nő az üzemanyag viszkozitása (vagyis csökken a „folyóssága”), ami szintén gátolhatja az indítást és a megfelelő motorműködést.
Az előző két ok miatt a motor hosszabb ideig és nagyobb erőfeszítéssel próbálja beindítani az égési folyamatot. Ez a megnövekedett terhelés fokozott igénybevételt, azaz kopási kockázatot jelent a motoralkatrészekre, amelynek a kivédésében szintén segít a téli dízel. A prémiumdízelek hidegtűrése eleve kedvezőbb.
Amennyiben félig van a tank nyári dízellel, de hirtelen bejönnek a fagyok, érdemes rátankolni egy fél tank téli üzemanyagot – ideális esetben a magasabb hidegtűrésű prémiumváltozatból –, így a hidegindítás a magyarországi előforduló hőmérsékleteket tekintve mindenképpen biztonságos lesz.
A különbség jelentős lehet: az iparági tesztek alapján a normál téli dízel mínusz 20 Celsius-fokig biztosít megfelelő teljesítményt, míg a prémium téli dízel esetében nincs jogszabályi előírás, a Mol mínusz 33 Celsius-fokra állítja.