A követelmények 2023-as szigorítása óta először tesztelt MG terméket az Euro NCAP. Az új generációs HS kompakt szabadidőjármű (4655 x 1890 x 1655 mm) a magasabb elvárásoknak is maximálisan megfelelt.
Felnőtt utasvédelem (36 pont, 90%)
Az utascella frontális félátfedéses ütközésnél stabil maradt, a térd és a combcsont mindkét első ülésnél jól védett. Az MG HS ütközési kompatibilitása jó, az autó nem kannibalizálja a vele karambolozó másik jármű utasvédelmi képességeit.
A teljes szélességű. merev akadállyal végzett frontális ütköztetésnél a hátul utazó felnőtt mellkasa kielégítő védelmet kapott, minden más mérés jó vagy megfelelő teljesítményt mutatott.
Az oldalirányú ütközés minden fajtáját (oszlopnak, akadálynak) maximális pontszámmal teljesítette a kínai-angol autó.
A vezető jelentős mértékben átesik az utas ülésére, ezen a téren csak kielégítő a teljesítmény, viszont a középső légzsák hatékonyan óvja egymástól az első utasokat oldalirányú ütközés során.
A fejtámaszok elöl-hátul hatékonyan védenek az ostorcsapás nyaksérüléstől.
Az autó rendelkezik automata vészhívó rendszerrel (eCall), az ajtók vízbe esés után is nyithatók maradnak.
Gyermek utasvédelem (42 pont, 85%)
Minden szokásos tesztelemnél jól védte a gyermekeket a HS. Az első utaslégzsák kikapcsolható, ennek fontosságáról tájékoztat az autó.
A gyerekülések gond nélkül beszerelhetők, pontot vesztett viszont az MG, mert nincs benne a gyermekek jelenlétét figyelő, és arra figyelmeztető rendszer.
Kerékpáros- és gyalogosvédelem (52,7 pont, 83%)
A szélvédőoszlopok kivételével kíméletesen tompította a fejet ért ütéseket az autó, a medence túlnyomórészt, a combcsont, a térd és a sípcsont minden mérésnél jó védelmet élvezett.
Az autonóm vészfékező rendszer (AEB) hatékonyan állította meg az autót gyalogosok és más járművek – autók, kerékpárok, motorkerékpárok – előtt. Hátramenetben megfelelő volt a gyalogosok észlelése és elkerülése.
Kerékpárosokra jól reagál az autó, beleértve a rányitásos balesetek megakadályozását.
Vezetőtámogató rendszerek (13,3 pont, 74%)
A vészfékező rendszer általános teljesítménye jó volt, a legtöbb ütközést elkerülte.
A biztonsági öv használatát minden ülésnél ellenőrzi, a vezető éberségét, illetve a figyelmét elvonó tényezőket hatékonyan felügyeli az MG.
A sávelhagyást gátló rendszer gyengéden dolgozik, de ha kell, erőteljesen reagál. A sebességkorlátozást észlelő rendszer a vezető döntése alapján akár automatikusan a sebességhatárra lassítja az autót.