A prágai e-Salon elnevezésű rendezvényen tartották a Tatra legújabb modellváltozatának, a Force e-Drive Hybrid 8×8 világpremierjét. Az újdonság meglehetősen beszédes névvel rendelkezik és alapvetően a saját fülkével, alvázzal és motorral készülő Force típuscsalád harmadik generációs változatára épül.
Az újdonság négyajtós, hatszemélyes fülkével rendelkezik. A cég sajtóközleménye szerint teljes egészében megfelel a mai kor kívánalmainak. A kabint ugyanis többek között digitális műszerfallal, légkondicionálóval és elektromos ablakemelőkkel is ellátták. Ennél is érdekesebb azonban a jármű hajtáslánca. A teherautó ugyanis nem véletlenül gördült le a gyártósorról világoszöld színben.
Ezt a járművet ugyanis a Tatra saját fejlesztésű, nyolchengeres, elektronikus vezérlésű, 300 kW-os és 2100 Nm nyomatékú dízelmotorjával szerelték. Ez az erőforráshoz egy aDanfoss EM-PMI375-T1100 típusú állandó mágneses, szinkron elektromos motor csatlakozik. Ennek állandó teljesítménye megegyezik a dízelével, nyomatéka viszont eléri a 2400 Nm-t. A hibrid hajtásrendszer magában foglalja az Allison 4900 típusú automata sebességváltót, valamint a Tatra fokozatmentes váltóművét, amely a jármű központi teherhordó csövébe épített hajtótengelyen keresztül kapcsolódik a hajtásrendszerhez.
„A dízelmotor, valamint a villanymotor használatának kombinációja többféle üzemmódot tesz lehetővé. Emellett természeten jelentős károsanyag-csökkentést biztosít, hiszen így jóval kisebb szén-dioxid kibocsátással végezhetők a különféle off-road szállítási feladatok„- hívta fel a figyelmet Radomír Smolka, a Tatra Trucks vezetőségi tagja. Hozzátette: a teherautót egy 89 kWh kapacitású lítiumion (lítium-titanát katódos) akkumulátorral is ellátták, amely lehetővé teszi, hogy a rekuperáció során megtermelt energiát eltárolja a jármű hajtásrendszere.
Az új Tatra teherbírása eléri a 22 tonnát, teljesen megrakott állapotban pedig akár 38 tonnát is nyomhat. A bemutatott konstrukció tökéletesen alkalmas fa, hulladék, vagy törmelék szállítására.