November derekán megkezdte működését az a vegyesvállalat, amelyet a Volkswagen-csoport és az elektromos haszonjárműveket fejlesztő és gyártó Rivian hozott létre mintegy 5,8 milliárd dolláros, azaz valamivel több mint 2200 milliárd forintos összértékben.
A szervezet új generációs, szoftver alapú járművekhez fog elektromos architektúrát és szoftvereket fejleszteni, valamint ezeket konkrét, tervezett modellek elvárt paramétereihez adaptálják. Ezek elvileg minden létező piaci szegmenst lefednek majd, beleértve a kisautókat (B-szegmens) is.
A Rivian idén tavasszal mutatta be eddigi legkisebb személyautóját, a kompakt (C-szegmens) Rivian R3 crossovert (képeinken), amely egyébként fő vonalaiban megdöbbentően emlékeztet az ős-Volkswagen Golfra – igaz, csak oldalról és hátulról; szemből a többi Rivian jellegzetes robotarcát kapta ő is.
Elképzelhető, hogy az a típus már ennek a most nyilvánosságra hozott együttműködésnek az előszeleként valósult meg, és abban a retrovillanyautó-szegmensben próbál majd szerencsét, amelyben a Renault R5 E-Tech Electric és R4 E-Tech Electric is játszik.
Ennek részben ellentmond, hogy a most kiadott közleményben csak a Rivian R2-est említik, mint a két cég által közösen fejlesztendő és 2026 első felében piacra lépő első modellt. A VW megfelelő típusa 2027-ben mutatkozhat be.