A 2025-ös Forma-1-es szezonban kis túlzással újra meg kell tanulni a csapatok pilótafelállását. Lewis Hamilton ferraris átigazolása, illetve az érkező újoncok jelentős mozgásba lendítették a pilótapiacot.
Az F1-es székfoglalóban vannak olyan versenyzők is, akik nem jutnak helyhez, mire „elhallgat a zene”. Köztük van a Kick Sauber két pilótája, Valtteri Bottas és Csou Kuan-jü is. A 2026-tól elvileg Audivá, gyakorlatilag még bármivé átalakuló csapatnál egyikőjüknek sem szavaztak bizalmat, további sorsukról pedig semmi hivatalos nem derült még ki.
Az elmúlt hetekben arról azonban már lehetett hallani, hogy Bottas nem marad F1-es munka nélkül. A finn pilóta korábbi munkaadójánál, a Mercedesnél köthet ki, ám a források arról már eltérően számolnak be, hogy tartalékversenyzőként térhetne vissza legnagyobb sikerei helyszínére, vagy esetleg egyfajta tanácsadóként.
Jelenlegi csapattársa, Csou Kuan-jü helyzete sem mondható reménytelennek. A Corriere della Serra olasz lap szerint Kína első Forma-1-es pilótáját a Ferrari alkalmazhatja jövőre tartalékként. A felek ismerik is egymást, hiszen Csou 2014 és 2018 között a maranellóiak pilótaprogramjában pallérozódott, mielőtt átnyergelt az Alpine-hoz. Mindezek mellett a Ferrari mint autómárka is tovább erősödhetne Kínában, egy fontos piacon.
Csou a Forma-2-es bajnokságban is Alpine-színekben remekelt, a Forma-1 kapuján azonban nem sikerült belépnie az enstone-i alakulattal. Szerencséjére az akkor még Alfa Romeo néven induló istálló lecsapott rá, így a 2022-es szezont Bottasszal együtt kezdték a svájciaknál.