Harminc évvel ezelőtt egy kéttucatnyi embert foglalkoztató startupként jött létre a BYD, ma pedig az első autógyártó a világon, amely tízmillió hálózatról tölthető (plug-in hibrid vagy tisztán elektromos autót gyártott). Az ennek apropóján rendezett ünnepségen elhangzott, hogy míg az első ötmillió villanyautót 15 év alatt gyártotta le a BYD, a második ötmillióhoz 15 hónap is elég volt.
A jubileumi autó egy Denza Z9 volt. Az idén áprilisban bevezetett modell sportkombiként (shooting brake), kombiként vagy szedánként rendelhető. A Porsche Panamera és a Mercedes-Benz S-osztály vetélytársaként megálmodott autó idővel Európában is kapható lesz.
Különlegessége, hogy hátsó kerekei 20°-ban elforgathatók, így 5,24 méteres hosszúsága és 3125 mm-es tengelytávja ellenére 9,2 méteres körön képes megfordulni, illetve oldalazva is tud haladni.
A fejlett önvezető képességekkel, masszázsfotelekkel és két hűtőszekrénnyel is felszerelt Z9 kétféle hajtáslánccal elérhető. A plug-in hibrid egy kétliteres, 207 lóerős, négyhengeres benzines turbómotort társít három, összes 640 kW-os (870 LE) villanymotorral, míg a tisztán elektromos variáns 710 kW, azaz 965 lóerő rendszerteljesítményre képes (szintén három villanymotorral).
Mindkét modell a BYD speciális, helytakarékos cellákból felépülő Blade akkumulátorát alkalmazza, előbbi 38,5, utóbbi 100 kWh kapacitással. A PHEV variáns kínai szabvány szerint több mint 200 kilométert tud megtenni elektromos üzemben, a BEV elméleti hatótávolsága 630 kilométer.