Elegáns bútornak tűnhetnek az LG legújabb kijelzőtechnológiai fejlesztései, ám a látvány csalóka: jövőbeli autókba szánt kijelzőkről van szó, amelyek ilyen stilizált, egyetlen márkához sem köthető formában mutatott be a koreai fejlesztő.

Jöhetnek a feltekerhető, forgatható kijelzők 1

Lenyűgöző elképzelés a műanyag organikus LED-es (P-OLED) monitor, amely használaton kívül feltekeredik a műszerfal belsejében. A technológia ugyanaz, mint amit napjaink legnagyobb slágerei: az összehajtható okostelefonok alkalmaznak. Az LG Gamma szériás (azaz harmadik generációs) kísérleti fejlesztése 14,2 colos, és trapéz alakú kijelző, de könnyen belátható, hogy a méret és az alak tetszőlegesen variálható – csak hely, stílus és pénz kérdése, hogy mit alkalmaznak az autógyártók – és hogy hol, hiszen egy ilyen kijelző tökéletes lehet például, mint a szélvédőkeretből leengedhető mozivászon, amit a teljesen önvezető autók utasai használhatnak.

Ott van aztán a kormányba integrált kijelző, vagy mondjuk inkább úgy, az ívelt OLED érintőképernyő köré tervezett kormánykerék, amely aktív vezetés közben egyetlen hardverben vonhatná a ma két külön képernyőn megoszló kezelőfunkciókat (multimédiás érintőképernyő és műszeregység), önvezető üzemmódban pedig akár kontrollerként is szolgálhat.Jöhetnek a feltekerhető, forgatható kijelzők 9

A harmadik elképzelés az átlátszó OLED kijelző, amelynek az előnyeit nem is kell ecsetelni: akár a szélvédőbe, az oldalablakokba vagy a napfénytetőbe is integrálható egy ilyen monitor.

Végezetül egy jópofa kezelőfelületi funkciót is szemléltetett az LG: a mesterséges intelligencia alapú személyi asszisztensük képes összekapcsolni a különböző fedélzeti funkciókat, így a vezető éberség-felügyeletet, valamint az online vásárlási és fizetési funkciókat, így ha azt érzékeli, hogy fáradtak vagyunk, a következő étteremnél rendel nekünk egy kávét, amit ki is fizethetünk az érintőképernyőn keresztül.